Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Friskt!

Av Matilda - 29 september 2011 16:17


Dagen har varit riktigt lugn, jag och Edwin mös på här hemma till vid klockan tolv då vi blev tvungna att rappa på lite, då lillis skulle hinna få i sig lite käk och på sig kläder innan det var dags för en prommis till dagis för att hämta Willo.


Vi började traska efter halv ett och vi var framme ganska precis ett då vi skule vara där, klädde på storebror och lunkade hemåt, aningen långsammare tempo än på ditvägen, såklart ! Men det är ruggigt mysigt att promenixa med storgossen, han har såna djupa funderingar och roliga historier, munnen går i ett - han ordbajsade hela vägen hem och jag njöt :)


Vädret var ju störtskönt också, trots att det nu inte var strålande sol och tokvärme, men det regnade ändå inte och det kändes riktigt friskt att vara ute.

Tyvärr har jag ju en liten bebis som inte är så där jätte duktig på att sova i vagnen, hade ju varit perfekt om han hade tagit en längre vila då vi var ute och gick, men nej nej .. ha nska minsann vara vaken hela  vägen och tiden ända till vi rullade in på gården, då stängde han sina blå - för det här hade han väl sett så många gånger förr ;)


Nu är alla grabbar på vift så jag vilar öronen, helt tyst är det här hemma och det tillhör ovanligeheterna, alltid är det något ljud (tv, musik, radio, ungar).

Nu är det bara knapprandet på tangenterna som hörs, tills jag nu ska slå igång någon bra låt .. det ska ordnas !


Hej så länge !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards