Alla inlägg under september 2011

Av Matilda - 30 september 2011 10:07


Ohjajjemen, solen skiner !

Dock ser det ut att blåsa rätt ordentligt, alltid ska man ha någåot att klaga på ;)


Fredag idag och det känns toppen, jag funderar på att slänga på mig städrocken och ta en sväng om med snabeldraken och skurmoppen, är som skönt när det är gjort. Men det är ju som mysigt att leka med ungarna också (istället). De (läs;Wille) leker Zoo på golvet och Ed ser glatt på :)


Nä, så här blir det inga barn gjorda ...

Hejpa !



Av Matilda - 29 september 2011 16:17


Dagen har varit riktigt lugn, jag och Edwin mös på här hemma till vid klockan tolv då vi blev tvungna att rappa på lite, då lillis skulle hinna få i sig lite käk och på sig kläder innan det var dags för en prommis till dagis för att hämta Willo.


Vi började traska efter halv ett och vi var framme ganska precis ett då vi skule vara där, klädde på storebror och lunkade hemåt, aningen långsammare tempo än på ditvägen, såklart ! Men det är ruggigt mysigt att promenixa med storgossen, han har såna djupa funderingar och roliga historier, munnen går i ett - han ordbajsade hela vägen hem och jag njöt :)


Vädret var ju störtskönt också, trots att det nu inte var strålande sol och tokvärme, men det regnade ändå inte och det kändes riktigt friskt att vara ute.

Tyvärr har jag ju en liten bebis som inte är så där jätte duktig på att sova i vagnen, hade ju varit perfekt om han hade tagit en längre vila då vi var ute och gick, men nej nej .. ha nska minsann vara vaken hela  vägen och tiden ända till vi rullade in på gården, då stängde han sina blå - för det här hade han väl sett så många gånger förr ;)


Nu är alla grabbar på vift så jag vilar öronen, helt tyst är det här hemma och det tillhör ovanligeheterna, alltid är det något ljud (tv, musik, radio, ungar).

Nu är det bara knapprandet på tangenterna som hörs, tills jag nu ska slå igång någon bra låt .. det ska ordnas !


Hej så länge !

Av Matilda - 29 september 2011 16:10

 


Våran lille Wille ..  sötnosen !

Av Matilda - 28 september 2011 09:26


Wille växte ur alla sina kläder under en natt typ.

Måste köpa nya åt honom, en helt ny garderob för allt börjar vara på gränsen till att ens få användas. HAHA! Stackarn ! :)


Annars känner jag mig rätt pigg idag, Edwin sov till 07.30 imorse, ska inte klaga på det!


Tanken slog mig just, undra vad vi ska köpa åt Wille i födelsedagspresent, nå än är det ju ett tag kvar men det slog mig att det blir på nästa lön vi shoppar till kalas :) Måste börja fundera ...


Äh, jag har inte så mkt på hjärtat.




Av Matilda - 24 september 2011 13:16


Blöjpåsar, det använder vi - till bajsblöjor för att minska stinkdoften i våran blöjtunna - funkar hyffsat bra.


Men iaf, på förpackningen stå det så här:

Blöjpåsar är en vetenskapligt framtagen produkt för att underlätta hanteringen av använda blöjor. De välluktande påsarna neatruliserar påsarnas innehåll. Det innebär att du kan kasta påsen i vilken papperskorg som helst utan att den ger ifrån sig någon illaluktande odör. De är dessutom designade så att de döljer påsens innehåll. Det enda du behöver göra att att knyta i hop påsen ordentligt efter blöjbytet.



För det första, jo de minskar ju såklart bajslukten i och med att blöjan blir lite mer instängd - men visst tusan luktar det bajs ändå, till och med i våran blöjhink som är gjord för att det inte ska lukta så mkt. Då måste det ju stinka skit att ha den i någon annan papperskorg som dom skriver.

För det andra, designad så så att de döljer påsens innehåll?

 

Jag ser då att det är en blöja i den där påsen, gör inte ni det ?


Nu är det ju tur att vi inte köpt dom för att gömma att Edwin faktiskt bajsar, att han ens använder  blöjor överhuvudtaget ;)




Av Matilda - 22 september 2011 09:48

Tiden går, har flerafleraflera gånger funderat på om man skulle slänga ihop ett inlägg eller två här i bloggen men njää, det har inte blivit av. Det har varit en tråkig period länge nu ..

1. Värdelös på att blogga

2. Det bara regnar ute, eller vi fick ju två soliga dagar här nyligen - det är ju bra iaf !

3. Vi är och har varit sjuka i flera herrans dagar nu, smågrabbarna verkar iaf friskare, samma för mig men än är man inte riktigt kry men det går ju åt rätt håll iaf.


Men kul är det ju också:

Två nya butiker har öppnat, Ica kvantum och djurmagazinet.

Lillebror har nu ledigvecka. Man har fått in lite pengar.


Wille sitter och kikar tv och Ed sitter i sin gåstol och spelar musik för oss :) Han är ju så söt i den, nu har han börjat stå i den men inte riktigt hajjat hur man kommer framåt men bakåt är han riktigt duktig på att komma ;)

Nämen man ser att han börjat förstå lite hur det går till, så snart är han på språng med den där. Än har vi ju honom endast kortare stunder..


En annan grej, ska man skippa coop nu när Ica kvantum har öppnat ? Men hallå, återbäringen är ju en bra grej på coop .. inte har väl Ica nå sånt? Eller ?

Ska iaf prova Ica vid nästa handling. Och självklart är ju butiken fin och fräsch nu när den är nyöppnad men man får väl se om det håller den standarden hela vägen eller om dom sunkar ihop lite eftersom, hoppas inte det.


Jaja, jag har inte så mkt på hjärtat, men nu har jag ju iaf uppdaterat lite :)


Kram på er !



Av Matilda - 13 september 2011 08:46


Idag kan jag återigen säga godmorgon och verkligen mena det, tredje natten i rad som lille Ed sovit en hel natt, med undantag för en tuttinsättning då jag gick och lade mig. Jag gick och lade mig och hörde hur man började böka i sängen, jag ignorerade det först,  ville se om han sov vidare själv först, men han höll på så där ett tag så jag satte mig upp för att kika om han var vaken och vad han pysslade med egentligen. Då ligger han där och drar sig själv i fötterna (första gången jag sett honom göra det också) och varje gång han drar fötterna mot sig så fiser han, haha ! En riktig fismaskin var han, som om han drog i en spak för fisar, sötnosen min. Då gav jag honom tutten och lade honom på sida, sen somnade han om och sov till 07.20 Jag klagar inte ! Känner mig riktigt utvilad.


Wille stack just på dagis, han är så söt då han går med sin dagisväska på ryggen.


Än så länge ska jag inte göra ett skit men senare ska jag kanske kila över till åhlins och lämna in dopgåvor för gravering.


Det var allt för nu.



Av Matilda - 12 september 2011 22:02


Nej vad dålig jag varit på att blogga nu i några dagar men man får väl se det positivt, jag har haft annat att göra ;)

Nämen, jag ska försöka komma i form för bloggeriet igen.


Snart...


Imorgon är det dags för dagis igen för Willeman och jag ska försöka ta tag i den där framkallningen av bilder, men jobbigt att gå igenom tusentals bilder, är typ  2 år sedan sist jag framkallade något.


Jajja !

Godnatt


Ovido - Quiz & Flashcards