Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 30 april 2011 20:33


Jag är för trött och slut i skallen för att formulera ihop ett långt och roligt inlägg så jag summerar dagen lite snabbt istället med att bara säga att jag har haft en jätte bra dag, som även gått väldigt fort.


Nu är det kväll och jag tänkte ta en dusch och sen kika om vi antingen har en bra film eller om det är nå bra på tv.


Imorgon är det söndag ..


Kram och hejdå !

Av Matilda - 30 april 2011 09:36


Varför snö ? Varför snö idag ? Idag är ju en sån där dag man verkligen inte vill ha snö, idag ska vi ju sitta ute och grilla och mysa i finväder helst, men näe det tyckte inte vädergudarna. Wille stod iaf nyss i fönstret och skrek ord som "fy på er, inte vill vi ju ha snö, det ska ju vara sommar, dumma dig" - typ.


Planerna för idag ?

Har inga, mer än att säkert ikväll glida runt och kika på brasor .. kanske.


Nu tänkte jag och Wille äta lite frukost iaf :)

Hej så länge !

Av Matilda - 29 april 2011 20:03

Vad ovanligt att en Matilda Green är trött, haha.

Jag hade lätt kunnat somna om jag gick och lade mig nu men det ska jag ju självfallet inte göra, det är ju skitljust ute ännu :P


Istället ska jag sätta mig i soffan och glo Talang som nyss började..

Sen invänta Bigbrother innan jag får sova :P


Nåmen, vi hörs !

Av Matilda - 29 april 2011 09:43


Så var det fredag och helg, vad ska man göra av den då?

Vilken dag är det man kikar majbrasor ? Det ska i väl göra iaf, mest för W's skull :)


Annars hoppas vi ju på fint väder så man kan vara ute.


Jag känner inte att jag har så mkt på hjärtat, hade behövt fara och shoppa men när börsen inte är den tätaste så känns det inge kul. Jag hade behövt en bra bh, som är lätt att amma i. Kan ju vara skönt att ha en sån .. ska väl kika vad som finns i den här stan, jag vet att de haft dåligt med storlekar iaf.


Jajja. Vi hörs !

Av Matilda - 28 april 2011 18:27


Besöket på gyn gick väl som förväntat ungefär, en bebis som nu uppskattades att väga 4,5 kg - men det kan diffa 500 g åt båda hållen, kan lika gärna vara en 4 kilos bebis som en 5 kilos bebis :) Det återstår att se. Jag hade öppnat mig ... 1 cm ?! haha, duktigt Matilda ! ;)


Så vi fortsätter vänta på bebis .. hoppas den kommer ihelg redan :)  Säkert inte, varför skulle vi ha sådan tur ?



Ska ta en värmande dusch då jag fryser så in i bomben, sen blir det en lugn och skön kväll här hemma bara.

Av Matilda - 28 april 2011 11:32


Pappa/morfar dök upp här på morgonen då han kom från jobbet, det var otippat men mkt trevligt. Jag är glad att han kom så vi fick oss lite tidsfördriv, typ sitta och surra med honom medans han drack kaffe :)  Jag har verkligen velat att denna förmiddag ska gå fort då jag vill befinna mig på sjukhuset nu. Men snart är det dags, har hunnit ta en snabbdusch nu och nästa plan är att ge Wille lite lunch innan det är dags att åka iväg med honom till faster :) Hade Wille fått bestämma så hade han tagit sin "Zorro bil" och kört till faster för flera timmar sedan :P Men så kom ju Moffa, då kunde han ju inte åka iväg ju ..


Nåväl, time to go.

Ha en bra dag ! :)

Av Matilda - 28 april 2011 09:27


Jaha, då var det morgon igen efter en natt med en massa tokiga drömmar. Inatt har jag faktiskt mest legat och drömt, har inte haft så ont heller. Nä knappt alls faktiskt. Nu på morgonen däremot så har det gjort riktigt jävla ont, men inte i magen utan i jävla ljumskarna, det bara bränner- inget annorlunda med det, det har jag ju haft i flera veckor. Haha men men, Så idag blir det ultraljud !


Jaja .. nu ska jag bara vänta till klockan blir 13.00 så vi får domen :P

Jag är jätte nervös ! - över vad ? Ingen aning egentligen - jag vet att bebis är stor redan.


Av Matilda - 27 april 2011 23:03


Det är lungt, riktigt lungt här faktiskt !

När jag satte mig i soffan för att börja kolla Bigbrother så började jag känna av lite förvärkar sådär och tänkte att: yes, nu börjar det igen ... MEN - sen tog det slut och nu känns INGENTING, det är riktigt lungt - ok, bara en bebis som bökar runt som aldrig förr men annars är det lungt.


Så just nu känns det ju som om alla som gissat på inatt/imorgon har fel men det kan jag ju inte säga än, fort kan det ju vända men det känns då inte så. Jag själv är ju dock inställd på ultraljud imorgon :) Spännande!


...och ska det inte bli bebis under natten/morgonen/dagen imorgon så hoppas jag verkligen att jag ska få sova inatt och inte behöva pinas, hade ju vart nice :) Men ska bebis komma så varsågod - välkommen förlossningsvärkar ! ;D


Nu ska jag ta mitt pick och pack (typ magen) och gå och sova :)

Godnatt på er !

Ovido - Quiz & Flashcards