Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda - 31 maj 2011 23:05

DANIEL KARLSSON, ryck upp dig - dags att ta tag i bloggandet igen ?

Inte bli slö ! :)


Nu natti natti, lillis åt alldeles ganska just - sån tur hade vi. Nåmen det återstår ju att se hur han kommer att sova inatt ändå, kanske vaknar igen om ett par timmar och ska ha mat .. igen ;) Bara för att vi än så länge haft turen att få sova rätt många timmar i stötet så väntar jag bara på att det ska komma en dag då han ska få för sig att äta oftare/tätare :)

En gullfis är han då, han har så många roliga läten för sig .. och en massa krystande och pruttande. Hihi.


Wille var riktigt snäll ikväll också, inge tjorv vid läggningen, gode skönt va? OHJA!

Han är så söt, han springer upp flera gånger för att pussa och krama lillebror, för stunden kan man själv känna sig lite irriterad - just för det där springandet fram och tillbaka, men han är ju bara go ju ! Sötknopp!


Oj, natti natti var det ju för länge sen ...

KRAM

Av Matilda - 31 maj 2011 21:11


Bara favvisarna kvar i BB-huset dårå, kuligt ! :)


Ute regnar det, såhär på kvällen gör det mig ingenting - om det bara hade hållt sig till kvällen, näfan det ska regna även på dagarna, det är ju irri - då blir man ju blöt om man går ut ju ... nej det är ju inte roligt :)


Annars då?

Kidsen sover, Wille för resten av natten hoppas jag men Edwin bara för stunden, han lär vakna viiiiilken sekund som helst för att käka, fast jag är tacksam för varje minut som går eftersom ju närmare slutet på BB, desto längre får vi sova sedan om han inte äter redan nu, fast sådan tur har vi ju kanske inte. Och det kan ju inte hjälpas, men en tumme eller fyra kan man ju hålla :) Ok, han lär ju inte sova till slutet på BB men till början av den hade ju varit helt ok ! :) TANKAR ÄR SKAPANDE ! (gäller det även vid positivt tänkande, för jag tycker att det används mest vid negativa tankar?)


En annan dålig sak är att karln är och köper karra, jag var såååå sugen och jag kunde/ville inte stå emot ikväll. Jag VILLE ha karra, däremot önskar jag att den tanken inte ens skulle slagit mig .. godis är dåligt ju ! ... men gott !


Jaja, nu ska jag invänta BB.

Hoppas ni har det gött.

Ciao Bella !


Av Matilda - 31 maj 2011 18:43


Jag och Wille har precis duschat, nu tänkte vi krypa under hans döskallefilt och mysa till Nasses stora film.


Gos <3

Av Matilda - 31 maj 2011 11:50


Jag har tråkigt !

Funderar på om man skulle ge lillis lite käk och sedan dra ut på en ragg.


Fast nå är man rätt hollo, imorse när jag steg upp så tänkte jag "när jag lämnat Wille på dagis ska jag åka hem och sova, jag ska passa på" - jo tjena! Jag sitter ännu jär och gäspar men har inte gått och lagt mig och Edwin sover ännu, han har sovit sedan vi for iväg på dagis, så jag hade hunnit sova i över tre timmar om jag hade velat .. men det är ju sååå tråkigt ! Nu är det då ingen idé att krypa ner, för Eddie lär ju vaknar vilken minut som helst, jag hör honom knorra inne i sovrummet.  Typiskt ! ;)


Jajja, kanske åker på dollar och kikar lite, kan ju bli kul .. eller nåt !

Haha.

HEJ!

Av Matilda - 31 maj 2011 10:13


Det är inte länge sedan jag bodde hemma, först hos mamma, sen flyttade jag till min pappa och därefter till egen lägenhet då jag skulle fylla 17 år. Känns som igår .. Jag hann inte bo så länge i min lägenhet innan jag träffade Danne, kanske en månad. När vi varit tillsammans i ungefär 2 månader så fick han en lägga, där hängde vi ju som mest - då den kändes mer som våran så var det roligare att vara där. Jag minns att mina päron, iaf min mamma inte ville att jag skulle flytta ihop med Danne .. ännu. Att man inte vet vad som händer imorgon och sådär .. nå tiden gick och jag hade ju som redan flyttat dit redan innan jag flyttade dit på riktigt ;P

Sen flyttade ju lilla Bea in med oss också, världens underbaraste lilla Pulitjej. Hon gick från bybo till stadsbo :P

Jag blev gravid och Wille föddes på min 19-årsdag, då hade vi precis flyttat hit, till våran 3:a .. när han sedan var 3 ½ år blev han storebror åt Edwin. Vad hände liksom !?


Från den dagen jag flyttade till Min etta till idag, den tiden har ju gått rasande fort. Helt galet egentligen när man tänker efter. vad hade man gjort idag om jag och Danne inte hade träffats ? Tur att jag inte vet det, för jag älskar då mitt liv, min karl och mina barn.


Av Matilda - 30 maj 2011 19:28


Öron&Ögon-karra ! ;)

Jag tyckte filmen Country strong var bra, se den om ni inte redan sett den! :)


Av Matilda - 30 maj 2011 12:08


REGNET ÖSER NER OCH SOLEN SKINER INTE ALLS !

Nu kanske det slutar regna och solen börjar skina eftersom hittills har det blivit tväremot det jag skrivit i bloggen, sist skrev jag att det iaf inte regnade - haha, marken är alldeles blöt utanför fönstret ;)


Men nu går vi. Heipa !

Av Matilda - 30 maj 2011 11:20


Ok, solen smet lika fort som den kom .. nåmen det regnar ju iaf inte, ännu !

Funderar på om man skulle klä på sig, oss alla tre så man kommer igång idag, går man i pyjamas så går det aningens trögt ;)


Men nu sover Edwin så nu ... nä ! Han sover inte alls, han SOV - nu är det väl ett bra läge att slänga på oss kläder och ner med honom i vagnen så han sover en stund .. den där magen är dum med honom !


Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards