Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Sjunde dagen

Av Matilda - 18 december 2011 14:33


Söndag, har gått i lugnets tecken. Både jag och Danne har sovit dåligt i natt, ändå har barnen sovit. Men det har ändå som varit lite små mysigt, natten har känts så lång. Och jag var inte heller så trött på morgonen .. ok, ed vaknade för mat klockan 06 men somnade om till 09.30 typ, då vaknade även Wille så dom har verkligen sovit.


Men vi har myst på här hela morgonen och förmiddagen, jag slängde nyss på mig lite kläder - bara för att men jag älskar att springa runt i "pyjamasen" hela dagen ibland, typ på söndagar för då känner man sig så ledig - inga måsten ;)


Danne är ute och raggar julskinka, han har tjatat om den nu i flera dagar. Vi får väl se hur det går ..


Jo just det, 7:e dagen utan ett endaste bloss nu. Hejja mig !

ja, jag tycker att jag är skitduktig - faktiskt för det kändes verkligen inte bra att sluta "denna gång", det har varit så jobbigt men det börjar gå bättre nu, tanken på att ta en cigg försvinner längre och längre bort. Jag är glad att jag inte umgåtts så mycket med någon som röker de senaste dagarna, hojja vad jobbigt. Men samtidigt så gäller det ju att utsätta sig för frestelser okså, det är då man sätts på prov :)  Men jag lääär ju bli utsatt då typ hälften av alla jag känner faktiskt röker, men jag ska bli en ickerökare, låter ju knäppt men .. bra ! :)


jag känner sjukt pirrig, nervös, glad och rädd och förväntansfull inför framtiden ..

2012 snart, shit vars tar tiden vägen egentligen ?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards