Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Noll julkänsla !

Av Matilda - 21 december 2011 11:17


Alldeles strax ska jag ta en svängom med dammsugaren, nu när Ed är efter golvet så är det ju viktigt  att hålla golven rena, åtminstone från små skräp som han kan sätta i munnen/halsen. Fast just nu är det mest smörgåsrån över hela vårat golv, den som spar han har ;)


Har haft en rätt skön natt, barnen har sovit iaf .. sen vet jag inte vad jag är i för någon period då jag själv inte sover ... jag vakar som mitt i en tanke och ligger och funderar och grubblar på allt mellan himmel och jord hela nätterna, jag är inte den som inte kan sova annars. Jag är duktig på att både somna och sova klart om ingen väcker mig. men sen kanske två veckor tillbaka har jag sovit uselt ! Kanske har jag bara mkt i huvudet just nu .. hoppas det vänder snart iaf, för det är ju aningens frustrerande att ligga vaken trots att alla andra sover.


Just ja, ikväll efter 20.00 får jag inte äta någonting, ska ju till vårdcentralen och ta fasteprover imorgon på morgonen, glöm inte det Matilda ! - det känns som om jag lätt hade kunnat glömma bort tiden imorgon, för jag fattar inte att det redan är torsdag imorgon ...


Julafton snart också vi ska bara sova 3 ggr till .. som jag brukar säga till Wille :)

Det värsta är ju att jag inte har någon som helst julkänsla, nej inte ett dugg. Känns som om det lika gärna hade kunnat vara påsk ! :( Tråkigt, för julen brukar jag annars tycka är så rackarns mysig .. men nu känns det inge speciellt ! Hoppas den smyger sig på här nu under de sista dagarna, eller absolut senast på julafton, bara jag har julkänsla då så är jag glad :)


Nä, nu kanske man skulle göra någon nytta ... snart !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards