Alla inlägg den 17 november 2011

Av Matilda - 17 november 2011 17:51


Imorgon tänker vi minsann gå utanför dörren, tänkte väl gå med barnen på stan iaf, kika om vi ser några tomtar så här mitt i ovintern ;)

Edwin har inte bajsat på hela dagen hittills och jag tror minsann att han är frisk sen en dag tillbaka, bara att magen inte riktigt hängt med. Men som sagt, idag har det varit lugnt och om det nu inte blir värsta kalaset här fram till imorgon så SKA VI GÅ UT. Nu har vi varit "sjuka" sedan i söndags, less som få är vi !


Visst, ut hade vi ju kunnat gå fast idag men jag tänkte att vi stannar inne bara för att liksom.


Wille sitter just nu och kikar Tom & Jerry, Edwin kutar fram och tillbaka framför tvn med gåstolen, haha ! =)


.... hoppsan ! Kanske det hinner bli vinter till imorgon, jag ser det snöar !

Ciao !


Av Matilda - 17 november 2011 13:57


Imorse innan Danne gick till jobbet, Wille låg ännu och sov ..

Danne - jaja, nu sticker jag. Hejdå ..

Jag - Hejråååå ..

Wille från sitt rum - Pappa, du måste börja äta frukost på morgonen !


Just precis, frukost är det viktigaste målet :)


Här hemma går det bra, ungarna är pigga och glada.

Barnens morfar var här och hälsade på tidigare, trevligt med besök - helst nu då man känner sig så jävulskt rastlös alltså efter att ha suttit inne i flera dagar :)


Imorgon är det ju "Tomtarnas vinterspel" - ingen snö ute ännu ! Konstigt ju ..


Själv funderar jag på att slänga i mig ett par alvedon och lägga mig och vila en stund, min mage/rygg vill som inte ge med sig. Jag har som ont både på framsidan och baksidan eller hur jag nu ska förklara, jobbigt.


Snart kommer Danne hem också :)

Och jo, imorgon är det ju fredag - härligt ! Jag gillar som helgerna bättre än vardagarna, fast det för mig är "lördag hela veckan" då jag går hemma som mammaledig, men det är som ändå inte samma sak ju :) Helg är ju helg! En speciell känsla :)


Ovido - Quiz & Flashcards