Alla inlägg den 13 november 2011

Av Matilda - 13 november 2011 08:33


Jag har ju två pappor att krama idag, (tre med Dannes underbara pappa :)

Pappan till mina barn och min egen pappa.


Daniel - Pappan till mina barn och min kärlek ! Vad hade vi gjort utan dig ? Du förgyller våra dagar med så mkt glädje och lycka ! Vi älskar dig :)


Leif - Min pappa, barnens morfar. Absolut den bästa gamla papps man kan tänka sig !  Och en fantastisk morfar, mkt kärlek till honom idag också !


  VI ÄLSKAR ER !

Av Matilda - 13 november 2011 08:06


Haha, Wille kom just upp alldeles nyvaken och jag säger:

- Godmorgon världens goaste Wille !

Wille - Nej men vet du, jag ska gå och sova igen jag ska bara fråga en sak..

Jag - Jaha, har du inte sovit klart, vad ska du fråga då ?

Wille - Att det var en ekorre inne i vårat hus inne i mitt rum ! ..

Jag - Är det sant ? Vad galet !

Wille - mm men nu har den sprungit ut. Godnatt !

Jag - Godnatt Wille !


Han gick tillbaka till sitt rum och var väl borta 20 sekunder innan han kom tillbaka, sötunge !


Ja, men natten har gått skitbra ! Edwin somnade ju 19.30 och sov ända till 03.15 innan vi behövde gå till honom, då gav jag käk åt honom och han somnade om på en gång och sov till 07.45 .. härligt !


Men ! Jag har ju kommit på en sak. Igår skrev jag ju att jag inte tror att han kommer att sova sämre där inne än med oss, att anledningen att han skulle få flytta tillbaka till oss är för att vi inte ids springa fram och tillbaka in till deras rum ... MEN MEN MEN, det kan finnas en mer trolig anledning, vilket jag kom på igår kväll, att Wille väcker honom då Wille inte vill sova, igår höll han ju på att ropa och gasta från deras rum om att han ville se film och att han inte kunde sova .. DET har jag inte ens tänkt en tanke på, att Wille är envis som en get och inte vill sova alla kvällar, då ligger han och gör sig hörd helt enkelt ! :P Nå vi får se hur det kommer att gå.

Första natten gick ju superbra och jag är hittills 100 % nöjd ! :D

Av Matilda - 13 november 2011 00:33


Känns som om det är evigheter sedan jag sa eller skrev dessa ord, så håll i er och trilla inte av stolen/soffan/sängen eller vars ni nu än befinner er när ni läser min blogg, haha.

JAG ÄR HUR PIGG SOM HELST ! Jag har försökt att sova men det går inte, stackars Danne har bara fått ligga och höra på mitt tjatter, ni som känner mig vet att jag kan vara rätt duktig på att prata ibland, särskilt min mamma kan intyga det. Hon har suckat några gånger när jag inte kunnat knipa igen ;) haha ! Skämt och sido, I KNOW THAT SHE LIKE IT ! 


Det känns som om det kommer att vara omöjligt att somna ikväll, förr eller senare slocknar jag väl, säkert om jag bara ligger och blundar och hejdar mig att tala fast det känns som om jag har massor på hjärtat ;)


Danne fick nyss ett uppdrag, så jag är ensam hemma och för engångs skull kände jag typ "Varför ringde dom/någon inte till mig?". Annars brukar jag inte gilla nattliga uppdrag/äventyr för då vill jag helst sova, för då är jag oftast trött också ! ;D


Okej .. jag ska nu gå och göra ett nytt försök, är väl bäst att passa på nu när jag är ensam och inte har någon att prata med, då är det nog lättare för mig att vara tyst och verkligen försöka sova också. Men vem vet, jag kanske hämtar min nalle från grabbarnas rum som jag kan prata med, hurrni det har faktiskt hänt förr - när Danne vänt dövörat till, då har det hänt att jag hämtat nalle och pratat med honom i stället då det gett mig mer än att prata med en vägg (Danne) :) Visst honey ? :)


Jaja, jag erkänner .. jag är nog lite trött ändå, det märks på detta blablabla-inlägg.

Godnatt mina vänner.

Ovido - Quiz & Flashcards