Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

App-tit !

Av Matilda - 30 juli 2011 18:59


Hejsan hoppsan !

Det var ett tag sedan som vanligt. Måste ju göra en snabbupdatering och säga att jag lever.

Dagarna knalla på, vi gör inte så mkt ... typ myser hela dagarna men snart (ja om n ågra veckor) börjar ju dagis igen, Wille längtar men inte jag .. eller kanske just lite men mest för Willes skull, han gillar ju att vara där och har nu har han börjat fråga om när han ska dit.


Köpte mig en ny mobil för någon dag sen, så den har jag ju lekt med rätt mkt då tiden funnits, jag har dock inte hittat någon app till bloggplatsen, hade ju varit kul. Finns det ?


Snart är det läggning av liten Edwin, känns skönt att vi börjat få in liiiite rutiner, sen att dom kan strula lite ibland men det gör inget, han är ju ännu liten :) Men vi har iaf börjat få honom att sova vid åtta, ibland sover han vidare till efter tolv (ofta till efter ett t.o.m, dock kan han vakna för att han tappat tutten och vill ha den men somnar om då han fått den) då han vill äta och somnar sedan om och sover 4-5 timmar till, somnar om och vill ha mat sedan var tredje timme från och med då och resten av dagen till natten, ungefär ! - kan ju variera ännu rätt mkt men typ så kan en natt/dag se ut för oss. Han är en rätt punktlig grabb, har man gett honom mat tolv så vill han äta igen ganska prick tre, ibland just lite före men sällan klarar han sig längre än det, i så fall är han gode arg då.


grötigt inlägg, sorry.


Nu tänker vi ha lördagsmys med Wille (och Edwin såklart men han hajjar ju inte om det är tisdag eller lördag ännu ;)


Sen ska grabborna sova och vi slänger väl på någon film och fortsätter lördagsmyset :)


Hoppas ni mår bra allihop !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards