Direktlänk till inlägg 8 november 2011

8 November

Av Matilda - 8 november 2011 11:39


Vars tar tiden vägen alltså ?

Nästa vecka fyller Wille hela 4 år, shit det är 4 år sen han kom till världen ! 4 år alltså !

ja, sjukt hur tiden springer i väg. Tycker det är helt galet att min minsting också hunnit bli 6 månader, tycker det är nyss vi kom hem med lilla lillebror från BB. Men det är ett halvår sedan .. stoppa klockan snälla ? :)


Jamen nästa vecka blir det kalas iaf. Jag var tvungen att fundera hur gammal jag själv blir, han nästan glömt bort hur många år jag hunnit bli sedan Wille kom till världen, känns som om jag ännu borde vara 19 år, för sen dess har jag delat födelsedag med gossen och då tänker jag inte lika mkt på att jag också faktiskt fyller år. Jag säger ofta att "snart fyller Wille år" - utan en tanke på att jag också blir ett år äldre då. Är ju helt grymt att få dela födelsedag med honom, min dag blir helt enkelt toppen bara av att få dela den med honom, blir hans dag bra så har jag haft ännu en great födelsedag. Men ja, jag blir hela 23 år. Min klocka får gärna också stanna, efter 25 vill jag inte bli äldre ;) haha. Då fyller man ju snart 30 och efter det är det ju inte länge till 40. Nä, hujedamej snart räcker det ;)


Julen närmar sig också, utan ett minsta tecken på snö ännu. Ja, man ska väl vara glad för det på något vis eftersom det innebär att det inte blivit så hiskeligt kallt ute ännu. Men jag minns när Wille föddes så var det då snö på backen när vi åkte in och när vi kom hem från BB 5 dagar senare hade det kommit ännu mera snö och det var sviiiiiinkallt ute.  Jag vill inte ha snö ännu, är glad för att den inte kommit men och andra sidan vill jag ha mkt snö på julafton, sååå kanske är det dags för snön att falla och börja stanna nu å vi hinner få rikligt med snö. Sen efter jul och nyår kan snön börja försvinna igen. Fast våren är ju underbar, om man bara skulle slippa allt slask, men hur gött är det inte att sitta ute och grilla en korv i skogen på våren ? Jo, riktigt härligt. Så man få se det positivt, för att vi ska komma dit och sedan till sommaren så måste vi få lite vinter först ;)


Nä, nu ska jag lägga det lilla barnet som börjar bli kinkig här, mätt och belåten efter en stor portion gröt.

Kanske mamman också tar ig en slummer brevid sitt barn, lät inte dumt. Nå vi ser ju ;)



Blev visst en massa babbel, skulle mest bara säga hej och det har jag ännu inte gjort så .. HEJ ! :D

Ha det bäst så länge !

 
 
Lotta

Lotta

8 november 2011 12:02

Coolt att ni delar födelsedag :) Håller med, Till jul måste snön ha kommit!! Annars kommer det ju inte alls kännas som jul :P

http://lottablom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards