Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Pust och stön !

Av Matilda - 12 november 2011 19:39


En av två barn sover, bara den sista och största kvar då innan man får slänga sig på soffan och kika "Så mycket bättre". Appropå bättre, jag är inte helt nöjd med rumbytet (japp, det blev som så att vi bytte rum idag). Ok, det är ju nu mkt större yta för Wille (och Ed lite senare ..) att leka, men vi måste fixa mer förvaring, eller iaf bättre förvaring .. helt plötsligt fanns det som inte plats för allt, vars ska man sätta allt? Jajja,  bättre jo men jävlar vilket projekt det var .. det tog från det att jag avslutade förra inlägget tills nu. Alldeles precis släckte jag lampan där inne så Edwin kunde läggas där. Imorgon ska det rensas grejer .. Wille har på tok för mkt skit, trots att vi nyss gått igenom allt så känns det som om det förökat sig .. jag menar, han behöver ju inte 20 000 bilar och 18 000 djur ? Nä.



Nu återstår det bara att se hur det går att ha lillebror där inne, hur mkt vi måste springa in dit. Jag tror inte att han kommer att sova sämre iaf, av den anledningen tror jag inte att vi kommer att ångra oss, däremot hänger det nog lite på hur jobbigt vi kommer tycka att det är att springa från rum till rum istället för att bara sätta sig upp vid sängkanten och ge honom tutte/vyssa honom lite.  Vi får se ! :)


Nu är jag gode slut i kropp och själ och har en fråga att ställa. Vars fan tog lördagen vägen ? :P

Tiden har bara sprungit i väg ..


Imorgon blir det att åka runt och krama "pappor".  Min egen och Dannes lär vi ju iaf hälsa på. Sen är de bara att fortsätta här hemma, imorgon ska det hinnas bakas och städas det sista för på måndag är det ju kalasdag.


Wille ska bara spela nintendo i 10 min innan han ska gå och sova, vi ställde äggklockan - han tycker den är rolig och det gynnar mig,

för han lyssnar mer på äggklockan än på mig så det är ju lika att nyttja knepen så länge de funkar ?! =)


Godkväll till er, ha det så bra så hörs vi nästa gång :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards