Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Huvudvärk

Av Matilda - 30 november 2011 11:12


Wille klagar dagligen på huvdvärk och har gjort det länge, sen flera månader tillbaka.

Till en början bad vi honom dricka mer, idag dricker han bra så jag tror inte att det beror på att han dricker dåligt, jo visst finns det dagar då han dricker sämre men överlag dricker han ganska bra.


Vissa dagar kan han säga att han har ont i huvudet men ändå leka på som vanligt, vissa dagar säger han at han har ont i huvudet och brukar lägga sig på soffan en stund.


Idag ringde jag BVC, man blir ju orolig att det ska vara någonting galet. Vi skulle börja med att träffas på tisdag, ta 4-årskontrollen (syn och hörsel-test), om det skulle visa sig vara normalt så ska vi gå vidare med läkarbesök, för hon tyckte också att det absolut bör kollas upp. Någonting är det, en 4-åring ska inte gå med huvudvärk varje dag (inte en vuxen heller för den delen), sen VAD - det är ju det vi måste ta reda på, oavsett om det är syn, hörsel, vitaminbrist, vätskebrist eller nå allvarligare så vill man ju få ett slut på det.


Jag sa åt henne att till en början visste jag inte om han verkligen hade ont eller om det bara varit något han har fått för sig att säga, då han hört andra klaga på huvudvärk. Men samtidigt så har han klagat så länge nu och varje dag, ibland bara en gång men oftare klagar han resten av dagen .. jag har inte velat ge honom alvedon tidigare (och gör det inte ofta än idag) bara för att inte göra det till någon stor grej, i rädsla om att han ska fortsätta klaga bara för att få medicin typ, at det ska bli en rolig grej.. men trots att han sällan och aldrig får alvedon så fortsätter han ju klaga. Hon kunde ju inte svara på om han "ljuger" eller inte, men i och med att han sagt det så länge nu (sen sommaren iaf) och att vi kan märka på honom att han är trött och sådär så tyckte hon att vi skulle utgå från att det han säger är sant, man kan ju inte ignorera heller ...bättre att kolla en gång för mkt än en gång fr lite.  Min egen uppfattning är ockå just det, att han faktiskt har huvudvärk när han säger det.


Sen har jag även fundert litegrand på hans humör, vilket jag också sa till BVC när hon frågade hur han mår i övrigt.

Då sa jag ju att han är som vilken 4 åring som helst, rackarns trotsig och sådär :) Men att han väldigt ofta är lättstött, irriterad, blir ledsen, grinig - som en vanlig trotsig grabb kan vara men att samtidigt så är det ju inte konstigt att han blir sådär, om han går runt med huvudvärk. Går man bara till sig själv så vet man ju att huvudvärk påverkar humöret, man är inte guds trevligaste skapelse de dagarna. Och hon höll med mig, att det är svårt att veta men såklart är han ju inte på topp om han går runt och har ont.


Nä så nu hoppas jag att han får slippa skallebanget, känns inte alls kul att höra honom säga det så ofta.

Nu får det vara nog, så jag hoppas att man hittar en anledning till det, som är lätt att fixa så han får slippa den :(



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards