Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Trevlig helg !

Av Matilda - 9 december 2011 08:42


Vilken härlig natt, vi är van att kliva upp ge käk åt Edwin under natten. Han har haft en sån period, tidigare har han sovit hela nätter men inatt så sov han hela natten, den enda gång vi var in till honom var vid tolv - då gav vi honom tutten sen var både jag och Danne chockad på morgonen att ingen av oss behövt vara in till honom nå fler gånger. Han vaknade 07.24, då plockade jag upp honom :) 


Idag är det visst som så att vi ska åka till boden, vi ska på julbord imorgon med Dannes jobb.

För mig hade det räckt med att åkt imorgon och åkt hem på söndag men nej, vi ska visst med tåget redan idag ..

Jag tycker det är toppen att de faktiskt bjussar på en hel helg, inte alla som gör det inte.

Men jag personligen just den här gången hade varit nöjd med en natt .. då jag, eller vi ska ha barnen hemma.

Världens bästa mommo ska tillbringa helgen med mina barn, hennes barnbarn. Jag är jätte tacksam över att hon ställer upp och hoppas att vi alla kommer att få en kanonhelg :) Mest av allt hoppas jag att mommo har öronen kvar på söndag, Wille är duktig på att ordbajsa. Om Ed får för sig att inte sova, så kan hon ju ta igen det i graven sedan men att sy fast fungerande öron är nog inte lika lätt ;)


Det känns som om jag skulle ha massor kvar att göra idag innan vi åker men just nu kommer jag inte på något .. inte mer än att packa ner det sista allt eftersom jag använder det .. typ tandborste, borste och smink - ja sånt :)


Men först ska jag pussas och kramas med mina barn :)

Trevlig helg ! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards