Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Matilda - 9 juni 2011 22:37


Blev grymt sugen på att åka till typ Luleå för lite shopping. Helst med en person som typ Jenny :P Mest kläder åt barnen, men tror inte att det bli av, får väl tänka som så att för de pengarna jag hade lagt på tågresan kan jag ju få ett par plagg för här hemma i gällivare istället, men inte lika kul ju ! :) För handla kläder till kidsen, det SKA jag göra - oavsett vars, har ju skjutit på det i flera månader nu (köpa kläder åt Wille), har alltid tänkt att "nää, det kan jag ju göra nästa månad .." <-- i flera månader. Så nu är det dags att slänga in lite nya sommakläder. Så när barnbidraget kommer, då hittar ni mig på klädaffären ! :) Var idag på kappahl, vad mkt fint jag hittade åt Wille - men plånkan var gaaaaaaaanska tom ;)


Nä nu trösta/natta lilla Lille, hörs !

Av Matilda - 9 juni 2011 20:47

Hemma igen, blev en hel dag utomhus idag. Först med Jenny på stan, sen in till moster Annso en sväng för att ge mat åt Edwin, sen vidare på en promenad förbi dagis för att hämta Wille (som nu har sommarlov!) och sedan vidare till Felicia som fyller tonåring idag (grattis grattis igen till dig!), där blev vi kvar resten av dagen då det blev riktigt trevligt då vi samlades så många. En toppendag har vi haft, trots denna (äckliga) värme :P Wille har busat med Gurre hela dagen och Edwin som varit mkt missnöjd idag, garanterat pga värmen somnade tillslut på kalaset och sov från ca 15-19 :)

Nå, det var min dag. Nu när vi kom hem ställde jag Willeman i duschen på en gång, han var så skitig, sen blev det sängen för hans del och jag tror att han slocknade OMG. Sötknopp!

Danne och Eddie ligger och vilar, så nu är jag helt själv. jag funderar på om jag skulle lägga mig och läsa kanske .... eller slå igång någon film? men vilken vill Danne INTE se ? Hmmm ;)


 

Ed som är social på kalas :)

Av Matilda - 9 juni 2011 00:03


Eftersom Edwin är så liten så har han ju sååå mkt att lära sig, så många saker att göra/vara med om för första gången - idag har varit en sån dag då han gjort saker för första gången ..

1. Tittat på sin hand, flera gånger.

2. Premiär-legat ute på en filt

3. Fått en blöja bytt i det fria :P

4. Åkt vagn i bara body :P

4. NEKAT MAT !! (alldeles nyss, trots att det är över 3 timmar sedan han åt och han brukar t.o.m börja skrika efter mat redan efter 2 timmar igen).


Jajja.

Har köpt mig två böcker idag, tror tametusan det är första gången jag köpt en(två) bok(böcker) åt mig själv, annars har jag bara fått böcker.

Det blev iaf Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst (har velat läsa den dölänge ju men inte tagit mig för att köpa eller låna den) och sen en kriminalare som jag inte minns vad den heter ;P


Nu ska jag krypa till kojs.

Nattinatti ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards