Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Matilda - 14 juni 2011 20:53


Samma tid idag började Edwins mage att krångla, så vi lade oss ner i sängen och jag lyfte upp hans ben och tröck dom upp mot hans mage och sen satte vi igång att bajsa, ja du läste rätt,  vi bajsade ihop .. det blir ju som så när man hjälper till. . jag känner hur jag verkligen går in i rollen som bajshjälpare, jag trycker också på och jag känner hur det kniper i magen .. ok, jag trycker inte på på samma sätt men typ .. jag visar liksom hur han ska göra för att det ska komma ut .. och ut kom det till slut - efter blod, svett och en jääävla massa tårar - och gud så skööönt ! Kan bara tänka mig hur skönt det då skulle varit för lillis ;) haha.


Nu ligger han i sin säng, får väl se om han vill somna dit, tänkte försöka få honom att somna där istället för att han ska ligga och sova i någon av våra famnar i flera timmar innan det är läggdags på riktigt, nu ska vi börja öva :)


 


Men nu dags för läggning av den andra killen som väldigt gärna står och skriker i samma rum där Edwin ska sova :)

Nattinatti.

Av Matilda - 14 juni 2011 11:45

Har läst lite nu, läser om dom som gett sina små bifidusen endast morgon, eller kanske morgon och kväll - så får det bli här också, iaf testa och se om det hjälper, annars får vi väl öka men det låter som om det räckt för många. Finns dom som ger endast morgon för att hålla igång den lillas mage..


Lär ju återkomma om hur jag tycker att den funkar sedan. 1-2 dagar kan det ta innan bajset blir bra .. VI FÅR LA SE !

Av Matilda - 14 juni 2011 11:29


BVC idag:

Lillis hade gått upp över ett kilo sedan sist, på dryga tre veckor :)

5,8 kg & 58 cm stor är han nu. Vi gick efter besöket och köpte Semper Bifidus, sviiindyrt. På BVC sa hon att man skulle byta ut alla mål mot den, men på förpackningen så står det bara något enstaka mål men vid behov kunde man byta ut alla mål, men herre - vi provar med något enstaka först för man fick ganska lite pulver för pengarna alltså. Det där har man ju inte råd med. 100 spänn för 2.5 liter, den vanliga ersättningen får man ju typ 7 liter för 90 spänn.. Jajja, vi får se. Självklart ger vi alla mål om det är så att det kommer behövas, för jag tänker inte sitta och titta på när E plågas :/


Tog även upp Willes täta "magsjukor" och hon höll med, det låter absolut inte som magsjuka men kunde som inte säga vad det kunde bero på heller utan tyckte att om/när det händer igen så ska vi ringa vårdcentralen för att få träffa en doktor.


Det var väl det ..

Nu lite fejja :)

Ovido - Quiz & Flashcards