Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Matilda - 20 augusti 2011 22:54


Så sköna !




Av Matilda - 20 augusti 2011 22:41

Skitkul idag förresten. Danne är rätt kass på att förklara sig ibland. Man hajjar inte ett dugg av vad man menar. Men idag iaf så kom han att tänka på en låt han hört å radion.

Han frågar oss om vi hört en låt som låter rätt kul, en typ indisk låt, dom sjunger något i stil med "habilibibaaahaalaaaah" (så imiterar han typ en inder, såsom dom låter i hans öron), sen säger han att det ändå är en norsk som sjunger - självklart skrattade vi och hajjade noll. Han ringde då upp en kompis som visste vilken låt han surrade om eftersom dom pratat om den sist dom träffades. Här har ni den !



Haha, knasen min ;)

Av Matilda - 20 augusti 2011 20:19

.. måste bara tillägga en sak angående mitt förra inlägg.

Visst, eftersom Wille vill vara på dagis, så blir det ju som automatiskt som avlastning för mig. Självklart passar jag ju på att njuta av tiden då han är där, lite egentid (med Edwin numera). Men jag har haft svårt för det, jag har som mest suttit och väntat på att klockan ska bli två så jag får hämta honom. Fast jag har börjat lära mig att ta vara på den tiden, till att göra saker som kanske inte blir annars eller att bara vara ...


Ja !

Av Matilda - 20 augusti 2011 20:17


Den här dagen har bara rusat förbi. Vi har varit på ranten sedan klockan elva till ganska nyss. Det har på något vis ändå varit rikrigt skönt att vara borta hemifrån, jag har ju som blivit lite tråkig och har hållt mig hemma, då jag Wille och Edwin haft våra rutiner hemma. Har varit helt galet att vara hemifrån med E då alla rutiner bara fallit i sär och jag har haft en ledsen bebba. Men idag har han ändå varit nöjd och glad i stort sett hela dagen och lyckats sova på andra ställen än hemma, det är ju positivt. I vanliga fall har han vara sovit längre stunder hemma och microsmåstunder borta/ute. Hell yeah ! :)


På tisdag börjar Wille på dagis. Det känns .. både och! .. Kul för honom men tråkigt för mig ;) Han toklängtar ju !

Jag har ju varit sådan som tyckt att när jag är hemma så får han också vara hemma. Men, jag vet att han stormtrivs på dagis och ska självklart få vara där om han vill, för hans skull alltså ! För MIN skull hade han lika gärna kunnat vara hemma. Det är skitbra att dagis finns för föräldrar som jobbar osv .. däremot hade jag inte använt dagis som avlastning för mig själv. Alltså, hade inte Wille velat gå på dagis så hade han inte behövt nu när jag är hemma. Jag är inte sån som har ungen på dagis för att jag inte orkar vara hemma med honom. Jag har inte skaffat barn för att någon annan ska ta hand om dom :)  Det värsta är att det finns människor som tycker att jag resonerar galet, jag har stött på några stycken som tycker att man SKA ha barnen på dagis så mkt som möjligt, för att de ska få leka med sina kompisar och så man själv får vila. Jovisst, leka med kompisar är ju skitkul ! Men Wille brukar inte gråta för att jag hämtat honom någon timme tidigare eller låtit han vara hemma med mig någon dag här och där .. han har ju ändå fått leka och han får komma hem i god tid för att hinna surra öronen av sin mamma och pappa om hur kul han haft på dagis resten av dagen ! :)

Äh, nu blev det kanske lite tjatit, sorry. Men jag kunde som inte sluta ..


Nä, nu börjar det nalkas läggning av barn hära :)

Godnatt på er !

Ovido - Quiz & Flashcards