Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Matilda - 23 augusti 2011 13:36


Dags att hoppa i dojjsen, ska åka och hämta gossen från dagis och sedan förbi pastorsexpiditionen .. efteråt funderar jag på att kanske fara på stan, köpa mig något att ha på mig på lördag. Roligare än att gräva fram något gammalt och slitet från garderoben. Kanske går förbi Jenny och leker en stund också ? KANSKE. Får helt enhelt se. Kanske inte gör något av det idag, eller så bara en av grejjerna .. eller något heeeeelt annat. Den som lever får se, ska iaf bli kul att höra vad Wille har att säga, om hur första dagen på dagis har varit.


KUL ! =)

Av Matilda - 23 augusti 2011 11:20


Han är bra han, roar lille Edwin rätt ofta iaf :)


Nu tänkte jag slänga i mig lite lunch, sen hade jag tänkt plocka ihop här, om E tillåter vill säga, brukar aldrig slå fel - då jag vill göra lite nytta då vill inte han att jag ska göra det ;)


Men det kan ju vara skönt att ha lite städat här om det är så att någon kommer för att kika på läggan, då kan det ju inte se ut som ett bombnedslag ! ;D


Av Matilda - 23 augusti 2011 10:07


Väldigt lung och tyst här hemma, helt crazy .. känns som om Wille bara ligger och sover ännu. Jag var tvungen att ringa Danne och höra hur det hade gått att lämna honom, jag visste ju att det gått bra men jag ville som ha detaljer, hur Wille betedde sig, huuur glad han var och hur han reagerade mot fröknar och barnen nu när det är så länge sedan. Han hade sprungit in och lekt på en gång, och alla hade blivit glad av att de varandra. Wille ville inte riktigt somna igår kväll, när jag gick och lade mig kom jag att tänka på hur pirrigt han måste tyckt att det var, att imorgon ska han äntligen få åka på dagis, han har ju längtat, jag minns själv hur glad man var när skolan skulle börja igen .. när man var mindre !

Eller än idag när det är nå stort på G dagen efter, det är ju jätte svårt att sova då ! :)


Så nu är det bara jag och Edwin hemma, känns som sagt väldigt tomt :)

Wille är ju den som brukar hålla låda och spexa omkring här på morgonkvisten (ännu morgon för oss, då vi ganska nyss vaknat;)


Har varit en strulig kväll och natt .. ingen av kidsen ville sova igår, när Wille väl somnat så har han ju sovit men Edwin däremot har varit väldigt grinig i natt, vaknat flera ggr - dock somnat om rätt fort bara man ändrat ställning och gett han tutten .. men då har han somnat och vaknat hela natten. Tills klockan 06 då han fick mat och sedan somnade om och sov till 09.30


Idag efter dagis så ska vi åka och hämta/kolla på dopklänningen som jag valt, är den inte fin så byter vi .. för som sagt, jag har för mig att den inte är så fin ändå, haha ! Nojjig ! Men men, vi får väl se :)


Nu ska jag slänga mig på soffan en stund medans E är nöjd. Sen får vi se vad vi hittar på, inge kul att gå ut med vagnen då det bara regnar och regnar :(


Jajja.

SES!

Av Matilda - 23 augusti 2011 00:04

Mailen rullar in som de ska, det går bra (bättre) nu :)

HAHA !

Ovido - Quiz & Flashcards