Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Matilda - 12 oktober 2011 09:39

.. han somnade på en gång jag tog honom i famnen så jag kunde smyga tillbaka hit sedan. Jag sitter och lyssnar lite musik på youtube och tänkte lägga upp 3 godingar.




Av Matilda - 12 oktober 2011 08:43

Hojja, vilken natt - har funderat hit och dit men nu får det vara nog.


Detta är ju skitsvårt, vi kommer aldrig få veta till 100 % om Ed är/var allergisk mot Åke. Grejjen är nu att Wille blivit "förkyld". Hosta och lite lätt snuvig, hur tolkar man det ? Att Edwin också bara kan vara förkyld, absolut ! MEN .. samtidigt har Ed varit sjuk mer eller mindre hela helgen också ... och Wille var på dagis igår och konstigt nog tar det bara en dag eller två så är han sjuk. Så det kan faktiskt lika gärna vara så att E är allergisk och W är förkyld. Eller tvärtom ! .. eller lite av varje ? Nä Men nu har vi tagit beslutet, vi har hört av oss till Åkes uppfödare och hon har hört av sig till oss så nu är bollen i rullning. Detta är iaf ohållbart, jag kommer vara nojjig i fortsättningen också om vi skulle ha kvar Åke, jag skulle aldrig känna mig riktigt hundra, det borde jag väl räknat ut innan vi skaffade honom men nej, hade inte en tanke/misstanke om att E skulle vara känslig. Det var först när vi kom hem med Åke som jag började oroa mig då Edwin bara fick fer och fler symtom.

Det var dumt att skaffa hund när barnen är så små, och jag har så himla dåligt samvete, mot allt och alla typ. Mest mot Åke .. fy vad dålig jag är.


Återigen vette fåglarna om han egentligen är allergisk men jag står helt enkelt inte ut med det här .. jag TROR att han är det, min magkänsla säger det. MEN han behöver inte vara det men nu skiter jag i vilket, Åke ska flytta :(

Kanske gör vi om det här när barnen är stora nog att genomgå utredningar/tala för sig själv hur det känns osv ....


Just nu ska vi gosa och ta hand om Åke så länge han bor kvar här, men det känns hemskt att säga detta men jag hoppas att han inte bor kvar här länge till, det är nog jobbigt redan och man blir ju bara mer och mer fäst vid honom för varje dag som går. Underbara hund, men mina barn går ändå först.


Gud vilket grötigt och upprepande inlägg, förlåt men jag kan inte fatta att detta händer, det känns skitjobbigt att inte VETA men ändå göra ett val.


Äh, nu ska jag gå och kramas med gnälliga Edwin som skriker efter mamma, (gissar jag, egentligen låter det bara aaaawwooooooiiiiiieee !)


Ha en bra dag ni !

Ovido - Quiz & Flashcards