Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda - 29 augusti 2011 22:22


Jajjemen, det blev en gåstol idag. Köpte en med gungfunktion, som sagt han kan ju inte gå runt i den ännu men kan ju sitta i den en liten liten stund och gunga.

Den är jätte söt, baby blå och grå med lite färgglada leksaker fastmonterad i den. Blir nog en bra rääääzerstol sedan ;)


Vi var även på födelsedagskalas idag till Dannes pappa, efter det var det bara att åka hem och lägga barn. Nu strax är det dags för mig att också krypa ner, känner på mig att det kan bli en strulig natt då Edwin som jag nämt tidigare inte verkar helt ok. Under dagen har han varit jätte pigg och så, lite lätt hostig. Men nu då vi lade honom så har han börjat låta, både hostig, pipig och täppt i näsan. Det vet jag själv, när man är förkyld är det alltid jobbigare att ligga ner, sist fick juag ju för fasiken sitta upp och sova två nätter då jag höll på att hosta ihjäl mig annars.


Nåmenjo, godnatt då. Imorgon är det dagis för Wille igen som gäller, nu är helgen slut för honom ..


PUSS

Av Matilda - 29 augusti 2011 07:17


Igår kväll somnade jag på soffan, klockan 22.00 säger Danne åt mig och gå och sova i sängen i stället, sagt och gjort - somnade om på två röda och har sovit i ett enda svep till 06.20 då jag vaknade av att Edwin låg och tokhostade, till slut kräktes han, upp kom en maaassa maasssa slem men han har fortsatt hosta efteråt, åh nej :/ Vill inte ha en liten host/slem unge,. tycker det är så obehagligt, jag törs själv nästan inte sova då.. Jag är så rädd att de ska kvävas eller sluta andas av någon anledning då de är slemmiga eller så, när det som sitter i hals/luftvägar. BLÄÄ !


Nåväl pigg och gad var han iaf när han vaknade och hade fått äta, så då var det ju bara att kliva upp. Men jag är ju också rätt pigg, det är ju skönt det iaf .. måste gå och lägga mig nio ikväll också, så man alltid känner sig så här utvilad ;)


Om jag får tag i min papi idag så ska jag nog åka och kika på en gåstol, inte för att E kan börja kuta runt i den ännu men ;) Sitta i den kortare stunder går nog bra, han är ju en stadig liten bit !


Måndag, en ny och hääääääääärlig vecka. YEAH! :)

Av Matilda - 28 augusti 2011 20:01


Ordet trött är ett ord som är välanvänt här på bloggen, jag tänkte fortsätta nöta på det ordet (har vi tur kanske jag nöter sönder tröttordet helt, så den förvinner?). Jag har varit gryyymt trött idag, nu ligger barnen och det känns otroligt skönt. Mitt huvud bara värker av trötthet och mina ögon svider.


Har iaf varit lite på ranten idag, först till barnens farmor och farfar och åt lite tårta ifrån gårdagen, satt där en stund och sedan åkte vi upp till barnens mormor och morbröder, där var vi också en stund innan de två äldsta grabbarna drog tillbaka till farmor för att äta middag, jag orkade helt enkelt inte, knde mig helt slut och valde att stanna kvar hos mamma min, vi mös på en stund och sedan fick även jag lite mat i magen där innan det var dags att hoppa i bilen och åka hem, förutom ett stopp på coop för lite mat, blöjor och "tuggleksak" (heter det så? NÄÄ? det heter det väl till hundar?) till Edwin, han ska promt jämt ha sina fingrar i munnen och lyckas (trots korta naglar) riva sig i och runt munnen hela tiden, så jag tyckte att hhan skulle behöva en sån där, nu ska han ju då bara träna på att ta den själv och så så han kan käka på den i stället :)


Nä, allt bara flyter ihop och jag säckar snart ihop, jag tycker vi sätter punkt här .. imorgon ska dopklänning och nycklar lämnas igen, då kan vi sedan pusta ut och se framemot något annat :)


GODNATT

Av Matilda - 28 augusti 2011 07:47


Här sitter man, rackarns trött med två vakna pojkar.

Edwin har vaknat för att äta var tredje timme i natt, det känns som om det varit var 20:e minut snarare .. men men. Nu är vi iaf vakna. Vi ska slå igång en film och mysa i soffan en stund.


Sen har vi inte gjort en enda plan för den här dagen, tanken har väl slagit mig att vi borde röja lite. Ser ut som att tre bomber slagit ner :)


Nåväl, later ! :)


Av Matilda - 27 augusti 2011 22:32

 


Dagen började lite små segt här hemma men slutade bra ändå.

Dopet är nu över och vi är nöjda över dagen. Edwin var jätte snäll, det är han ju oftast men skulle väl vara typsikt om han skulle bli grinig just under dopet men icket, han var nöjd och glad hela tiden och gav prästen många stora fina leenden. Vi har ju en liten kräkunge dock. Han lyckades ju förstås att spy ner klänningen både en och två gånger innan vi ens kommit fram till altaret, vi fick gömma lite kräkdukar innanför kläderna, med det gick ju bra ändå, tur att klänningen är vit ;)


Efteråt bjöd vi på fika, vi hade nog räknat med lite mer fikasugna gäster, då vi hade massa fika kvar när alla gått .. eller så var fikat inge gott? ;)

Nu har vi iaf en massa kakor i skafferiet, inte ofta det finna hemma hos oss, men  nu har vi ju något att bjuda på när vi får kaffegäster.


Och så mycket fina presenter han fick också, tusen tusen tack!


När vi kom hem så plockade vi upp och dona lite innan det blev dags att lägga de lille dopbarnet, han slocknade OMG. Han var nog helt slut efter en sån här stor dag. Annat var det med storebror, han gick och lade sig för inte allt så länge sedan. Men han var nog trött han också, då han somnade på två röda då han väl lagt sig. han har också varit jätte duktig idag, mammas lilla storkille.


Båda grabbarna ligger nu i vårat rum, den stora i våran säng till och med. Så nu ska vi krypa ner bredvid honom och hoppas på en riktigt härlig natt, att vi alla vaknar pigga och utvilade imorgon.


Godnatt på er och till er som läser och var med och uppvaktade lilleman idag, stort tack - vi är nöjda över dagen - tack vare er ! :)

Av Matilda - 27 augusti 2011 10:25


Vi har återigen fått en hel natt sömn, Edwin somnade vid 20.00 igår och sov till 06.50 i morse ! Hallelujah ! Skönt. Nackdelen med hela nätter är ju att man får kliva upp tidigt .. då kan man ju som inte begära att kiddo ska fortsätta blåsa på några timmar ;) Nå, det är bara att lär sig att själv lägga sig i tid så man är pigg och gla på morgonen !


Idag står det ju då dop på schemat, ska låta Edwin sova en stund då han nyss somnade, sen ska vi åka och duka, sen hem igen för att klä om oss :)

Sen till kyrkan för lite dopning :P


Jag har joooooooooordens mensvärk, ursäkta men det är helt galet. Jag har aldrig haft så här ont som jag haft igår och idag, och då har jag förr alltid haft värk, så ont att jag varit till läkare och fått värktabletter för det, då alvedon eller ipren inte hjälpt ett dugg ! Men nu har det varit 100 ggr värre, hoppas verkligen inte att det är så här det kommer att se ut varje gång nu framöver ! Då amputerar vi bort magen, eller rättare sagt opererar bort livmodern ? ;)


Jajja, babbel babbel, nu ska jag kila och klä på mig lite, ändrade planer, E ska sova i bilstolen :) Vi far och dukar nu. Tjing !

Av Matilda - 23 augusti 2011 13:36


Dags att hoppa i dojjsen, ska åka och hämta gossen från dagis och sedan förbi pastorsexpiditionen .. efteråt funderar jag på att kanske fara på stan, köpa mig något att ha på mig på lördag. Roligare än att gräva fram något gammalt och slitet från garderoben. Kanske går förbi Jenny och leker en stund också ? KANSKE. Får helt enhelt se. Kanske inte gör något av det idag, eller så bara en av grejjerna .. eller något heeeeelt annat. Den som lever får se, ska iaf bli kul att höra vad Wille har att säga, om hur första dagen på dagis har varit.


KUL ! =)

Av Matilda - 23 augusti 2011 11:20


Han är bra han, roar lille Edwin rätt ofta iaf :)


Nu tänkte jag slänga i mig lite lunch, sen hade jag tänkt plocka ihop här, om E tillåter vill säga, brukar aldrig slå fel - då jag vill göra lite nytta då vill inte han att jag ska göra det ;)


Men det kan ju vara skönt att ha lite städat här om det är så att någon kommer för att kika på läggan, då kan det ju inte se ut som ett bombnedslag ! ;D


Ovido - Quiz & Flashcards