Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda - 10 augusti 2011 08:44


Vilka nätter det varit den senaste tiden, hojj för förkylningar.

Jag vet inte vad som är värst, att alla är sjuk samtidigt eller att man är sjuk en och en ?

Är man (läs:jag) sjuk samtidigt som barnen så har ju jag också mindre ork, behöver också vila då jag mår pyton. Är bara barnen sjuk så har ju jag min energi kvar som jag kan lägga på att ta hand om dom. Visst, jobbigt att färlänga sjukdomsförloppet, det blir ju mkt längre sjuktid om man är sjuk en och en och det är ju rätt jobbigt det också, att hålla sig hemma och friskna till en och en också .. är vi alla sjuka som nu så borde ju vi alla bli friska rätt så samtidigt också ?


Edwin är ju som jobbigast eller vad man ska säga, han gnäller, skriker och gnyr hela nätterna. Såklart, det är ju jobbigt att vara täppt då han så gärna vill ha både tutten och mat men båda två blir så besvärligt då näsan inte riktigt funkar att andas med som den ska .. och för att sova vill han ju gärna ha tutten men när det inte går som han vill så blir det ju inte så mkt sömn heller. Stackarn ! Och stackars mig som inte heller får sova då ! :P


När Ed väl sovit i natt så har jag själv inte kunnat sova heller, har försökt sitta upp och sova då jag inte kunnat andas mnär jag legat ner ... BLÄÄÄ!


Wille däremot, han har sovit som en stock när han väl somnat igår kväll. Vad jag vet iaf, han kanske är så duktig som ligger i sin säng tyst och still trots att han inte sover riktigt ok, vad vet jag ? Hursomhelst har han inte ropat och jag har inte hört honom heller, eller jo .. den där hostan har jag ju legat och lyssnat på.


Jag har iaf laddat en hel kanna kaffe som jag säkerligen kommer att ha svept inom tio min, nä ok kanske inte men jag hoppas att kaffet ska hjälpa mig att hålla ögonen öppna idag ..



Det var allt, klag klag !


Hejhej !

Ovido - Quiz & Flashcards