Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Barn!

Av Matilda - 17 oktober 2011 15:20


Jag har världens underbaraste barn (det tycker väl förstås varje förälder om sin egna barn och så är det ju, vore ju helgalet om jag tyckte dina ungar var underbarare än mina ? Hur stökiga mina än hade varit jämförelsevis med dina så kommer mina barn alltid vara de mest underbara barn i hela vida världen och dina barn kommer vara de underbaraste barnen du någnsin träffat). Hur jobbigt det än kan kännas vissa dagar, så älskar jag mina barn och skulle aldrig göra dom ogjorda. Det var någon som frågade mig här ganska nyligen hur det var att vara så ung mamma, till två barn dessutom. Jag svarade att det var väldigt jobbigt ibland, inte för att jag är ung, utan för att barn är barn, helt jävla underbara men ack så krävande vissa dagar då man kanske är extra trött själv eller så. Men, det braiga med att vara mamma väger mer än vad "det dåliga" med att vara mamma väger.

Jag känner absolut inte att jag offrat min "ungdom", nu var jag ju hela 19 år när jag fick Wille. Så jag hade ju hunnit vara vuxen ett helt år innan han kom, dock bara 3 månader innan jag blev gravid :P Nämen .. jag tycker inte alls att jag varit för ung för att bli mamma, i huvudet och i hjärtat har jag varit 100 % redo. Att skaffa syskon kändes helt självklart för mig, jag ville absolut inte ha ett ensambarn, inget fel med det heller - dom som väljer/eller ofrivilligt bara får en .. finns fördelar med det. Men jag som är uppväxt med syskon vill absolut ge mina barn syskon också, då jag är otroligt tacksam till mina päron som gav mig de finaste bröderna i världen.  ... ja men åter till det där med att "offra" sin ungdom - då syftar faktiskt många på att inte kunna gå ut och supa när man vill .. faktiskt, tragiskt men sant .. eller att inte kunna åka utomlands/resa (fylleresor alltså, för man kan faktiskt ta med sina barn och resa). Nå fan är det ju mer givande att ha barn än att ha avvaktat bara för att kunna supa med mina kompisar varje helg ... HUR KUL ÄR DET EGENTLIGEN ?! HUR VÄRT ?


men blä vad jag babblade på.. jag skulle bara skriva om vad jag gjort idag .. vad vi har ätit och vad vi ska göra senare (tråkigt vardagsinlägg) men nu skippar jag det. Edwin kräver uppmärksamhet :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards