Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Magdroppar

Av Matilda - 17 maj 2011 09:27


Har hört talas om dessa magdroppar som folk ger sina bebisar som har krångel med magen, dessa tror jag även att vi ska testa .. jag vet att de hjälpt många små .. vad jag har hört iaf. Lillkillen skrek typ 3 timmar igår, sen somnade han bara pang bom då jag självklart låg i en väldigt oskön ställning men han vaknade iaf inte när jag flyttade honom. Men iaf, stackaren var ju helt slut efter att ha varit ledsen så länge, han sov iaf från tolv typ till sju imorse.


Imorse hade jag ställt klockan så jag verkligen skulle hinna med allt, ovan tvåbarnsmorsa vet ni :P Trodde det var alarmet som ringde imorse då telefonen började leva om men det var visst min mami, hon skulle åt samma håll om dagis och frågade om hon skulle ta och skjutsa Wille på vägen, perfekt tyckte ju jag, för det första slapp jag ju ta mig ut idag och för det andra fick jag sova en halvtimme längre ;) .... och Wille blev ju superglad när han fick höra det också.  Tack mamma ! :)


Jag drog en liten snabbstädning här hemma istället då, eller ok .. mest plockat ihop än så länge. BVC kommer ju och det är ju alltid trevligare att ta emot besök när det inte ser ut som ett bombnedslag :)


Snart borde Edwin vakna också, då blir det morgonmys i soffan. Den där amningen vid sju räknas inte som mys, för då är jag så jävla trött och bara läääängtar efter att få fortsätta sova.. nu när man är vaken längtar man tills han vaknar så man får gosa och pussa på honom lite :)


Nu ska jag grina lite till Chris Medina - What are words ..

Puss på er !

 
 
Lotta

Lotta

17 maj 2011 10:05

Minifom antar jag du menar? Dom funkade kanonbra på Vanessa och på min systerdotter... Helt andra ungar när man började ge dropparna :)

http://lotttablom.blogg.se

Matilda

17 maj 2011 10:09

Måste testa ! .. hoppas de hjälper på min lillunge också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards