Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Matilda - 6 februari 2011 19:36

Dagen har bestått av lite städning, målning, hälsa på fammo och faffa och lite handling :)


Hela dagen har jag haft sån jävla halsbränna, på ren jävla svenska. Så på väg hem från Coop ringde jag min pappa, som jag vet har något som funkar mot halsbränna, han var hemma och kunde bjussa på en dos - så tack käre far, ikväll är du min hjälte !


Imorgon ska jag själv på apoteket och införskaffa mig något bättre än mina värdelösa äckliga novalucol (stava?)

Wille chockade oss två ggr idag.

1. När vi var hos hans farmor och farfar så kläcker han ur sig mitt i allt "nu vill jag åka hem ..". Vi tog tillfället i akt, slängde på han kläder och for. Han ska ju alltid annars tjorva när vi ska hem, han brukar inte vara ett dugg hjälpsam.


2. När vi kom hem säger han på en gång att han vill gå och sova, jahapp .. visst klockan var ju alldeles nyss så det blev ju samma sak där, det var lika att passa på, så nu ligger han :)


Nu är planen att mysa ner oss i soffan och kolla någon film, är gode trött.


G-night !

Av Matilda - 6 februari 2011 10:16


Jag har sovit som en stock i natt, men var gode trött då jag vaknade av att lilleman började hammra i sitt rum. Det var bara att stiga upp.


Vi var på middag/bastukväll igår kväll, vilket var både gott och trevligt, inte för att jag bastade men jag gissar att de hade ganska kul där ;) .. och de bastade ju klart gaaanska fort, så sen blev det lite surrande innan jag tog min familj och åkte hem. 


När jag och Danne hade krypit ner i sängen igår så låg vi och pratade om hur fort tiden med Wille har gått och om tiden som kommer, att bli tvåbarnsföräldrar, hur det kommer att bli, vilken omställning det kommer att bli, hur det kommer att kännas, hur Wille kommer att reagera, åååh - mkt spännande ! :)


Wille har funnits i över 3 år, men det känns ju som om han funnit förevigt :) tiden går ruggigt fort ! Men dessa graviditetsmånader har gått otrooooligt långsamt, det känns som om jag aldrig kommer fram .. lika är väl det så vi hinner vila upp oss ordentligt ;)


 

Wille 7 månader


Nä nu ska jag gå och mysa med min lillprins som ligger och kollar film :)

Ovido - Quiz & Flashcards