Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Matilda - 23 februari 2011 18:58

Det är galet hur många gånger om dagen jag hade kunnat bada/duscha. Det är så rackarns skönt för mage och rygg, däremot så är det ju inte så hälsosamt för min hy. Jag är som en riktig torrboll. Jag duschade ju tidigare på dagen och nu är jag såå sugen på att hoppa i ett plurr också, är så skönt att avrunda dagen med, ett hett och avslappnande bad (många, många ggr blir det inte jätte hett och inte så där jätte avslappnande därför Wille ska haka på) men nu har jag börjat inse att det bara är att vänta tills Wille sover om jag ska vara säker på att få bada själv :) Men som sagt, två ggr om dagen är ju inte så knasigt men jag hade kunnat göra det 1-2 ggr till egentligen men då hade jag väl spruckit (haha, vad fult ! - jag menar hudsprickor, torr ) :P

Jag minns jag gillade att bada mkt när jag var gravid med Wille också, det var min hobby - precis som nu :)

Intresseklubben antecknar va ?


Har käkat lite kladdkaka här nyss, jag kunde inte hålla mig, jag kände mig både rastlös och så himla sugen så jag och Wille drog och handlade medans pappsen vilade.


Nä nu tror jag faktiskt att det är dags att göra Wille klar för sängen, så jag sen får ta ett bad ;) Haha!

Av Matilda - 23 februari 2011 14:51


Som jag sa till Danne: Jag vill baka, eller nej - jag vill äta bakat ;)

Är så himla sugen på något men jag vet inte ens vad .. typ allt och ingenting hade ju varit smaskens. Tur att jag inte ids baka !

Däremot hade de ju inte suttit helt fel med en gott och blandat påse från ett bageri, en massa goda bullar och kakor ;) hihi.


Nämen det är ju onsdag idag, kanske man skulle slänga ihop en paj till kvällen. Men det är ju det dårå, tror jag måste åka/gå och handla för det och det lät ju rackarns jobbigt, tur det , för då kanske man skiter i det ? :)


Tror iaf att det blir köttfärssås och makaroner till middag ..  för mat måste man ju tydligen äta ändå, även då man inte ens är sugen.

Av Matilda - 23 februari 2011 13:12


Wille städar ihop alla sina klossar som ligger utspridda över heeeeeeeeeela vardagsrumsgolvet, han har lekt att han bastar med dom ? Ja, hur han har fått för sig att man bastar har jag ingen aning om :)


Jag tänkte slänga mig i duschen, sen tror jag att vi ska slå igång en film som vi kan ligga och mysa under täcket till. Jag fryser så.

Antingen blir det Draktränaren eller Haja läget, det får gossen bestämma sen.



Snart kommer pappsen hem också ...

Av Matilda - 23 februari 2011 11:19

  Julen 2008, då Wille slocknade vid julbordet ;)

Hittade den på fejjan, jag minns hur vi skrattade åt lillen då som somnade med mat fulla munnen .. älskling !

Av Matilda - 23 februari 2011 11:11




Jag trodde Danne blitt tokig som stått och städat (dammsugit och skurat) i natt. När jag klev upp imorse så blev jag både lättad, men lite besviken om jag ska vara ärlig också .. för det var då ingen som städat i natt, såg likadant ut som igår när vi gick oah lade oss. Jag drömmer ju ganska mkt och de känns så verkliga, trots att många drömmar är helt hollo.


Jahapp, igår/inatt/imorse har Wille blivit krassligare igen. Så jag behöll honom hemma med mig idag, så kan vi snora tillsammans :)

Vi är som kranar, så behöver ni lite hjärna så kom hit ;)


Ska få i oss nå mat sen tänkte jag att vi antingen skulle finna lite energi till att röja lite här hemma men finner vi inte den energin så funkar det att gå och vila för min del också, lät inte alls dumt - mitt huvud pulserar.




Ovido - Quiz & Flashcards