Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Matilda - 7 februari 2011 19:51


Tänkte bjuda på en bild från igår, då vi målade. Wille var så duktig, han var så duktig att han målade över mamma och pappas motiv också ;)


 

Av Matilda - 7 februari 2011 18:45


Äntligen har jag nu något annat som ska hjälpa mot min halsbränna.

Det blev Losec, som är i tablettform. Man ska svälja den med minst ett halvt glas vatten och den börjar verka efter 2 timmar har har full effekt efter 2-3 dagar. "Åh herre min skapare, då skulle jag ju tagit en tablett i förrgår !" - utbrast jag då.


Jag får ju halsbränna akut, inte varje dag ens, ok .. oftast varje dag men det kan gå dagar utan en enda halsbränneattack också, helst hade jag ju då velat ha något som verkar pronto också, på momangen ! Dessa ska jag alltså hålla på att ta i förebyggande syfte ? Sviiiiindyra var dom ju också, inte har man råd att hålla på att svälja en sån där UTIFALL ATT LIKSOM .. nänä. Vi får la se hur det blir att använda dom där röda pillrerna. Man får iaf hoppas på att de kommer att hjälpa mig.

Av Matilda - 7 februari 2011 09:22


Jag och Wille har haft en liten diskussion här innan frukost, Wille skulle inte äta för att Enya (kusin) inte skulle äta, jag förklarade för honom att Enya säkert äter frukost hemma hon också, nä det gjorde hon minsann inte för hon är här och vill inte äta ... ja, han är envis som en get så detta fortsatte ju en stund. Till sist åt han iaf.


- 19 grader visade termometern när jag kikade på den nyss, kallt ju.

Jag längtar till vårvärmen, när solen börjar visa sig och verkligen ge lite värme. Nu kan man ju se den men den bidrar ju inte till så många plusgrader inte. Ok, mest av allt längtar jag till sommaren, då behöver itne ens solen vara framme för att det ska vara varmt, man behöver liksom inte pälsa på sig så mkt ändå. Jajja, tiden går fort, säger ju folk så vi borde ju vara där snart :)


Nu läsa lite bloggar ..

Ovido - Quiz & Flashcards