Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Matilda - 2 mars 2011 21:39

Jag pratar med Jenny: (minns inte så noga vad vi sa, men det är som inte viktigt heller)

Jenny - Blabla bla blablablablablaaaaabla.

Jag - Blablablablabla blablablablabla blablablablablablabla, nämen nu måste jag kanske gå och bajsa.

Jenny - blablablabla.

Jag - blablablablabla blablabla bla bla bla bla , nä nu måste jag gå innan den kommer.

Jenny - Okej, hejdå !

Jag - Hej !


Jag går och gör nummer två och sedan tog jag en lång och varm dusch.

När jag var klar kommer Danne in med en handduk åt mig som jag hojtade efter, en kort stund senare frågar han vem det är som ska komma, han hade ju hört mig prata med Jenny.

Danne - Vem kommer?

Jag - Va?

Danne - Ja, du sa ju till Jenny att någon skulle komma ?

Jag - Jahaaaaa, du menar bajskorven ?

Danne - Meh Tilda !


HAHAHAHA, jag dör !

Dålig humor och trötthet ihop ;)

Av Matilda - 2 mars 2011 21:22


Allt såg helt normalt ut.

Fostervattensmängden normal !

Storleken på bebban var också inom det normala (+6%,  ca 1800g i nuläget). Ska få komma tillbaka lite närmare BF för att göra ännu en viktuppskattning som också är mer pålitlig, då det kan hinna hända så mkt ännu på alla de veckor som är kvar. Vi hade doktor Lennart idag, han träffade vi mkt när vi väntade Wille också, en mkt trevlig och duktig läkare.

Han frågade hur det kändes nu att vänta barn efter att ha fått en sådan bjässe som Wille var i födseln (minst + 30% 5040g). Jag förklarade som så att jag ändå är rätt lugn så länge diabetesen hållt sig undan, men att såklart slår ju tanken mig jätte ofta att tänk om jag kommer att få en till lika stor bebis, han förstod att jag tänkte så och därför tyckte han väl att vi skulle få en till koll närmare .. känns bra !


Jag längtar så efter våran pytte :)

Av Matilda - 2 mars 2011 13:22


Jag och Jenny är otroliga, hur mkt finns det att säga varandra egentligen? :) Vi kan prata i evigheter, samtalsämnena tar aldrig slut, ja gör dom det så finner vi snabbt något nytt att snacka om ;)


Nu har jag bytt lite kläder, ska hoppa i bilen och hämta karln från jobbet, sen bär det av mot sjukhuset och ultraljudet, känns lite pirrigt faktiskt ..


Jag har inte så mkt annat på hjärtat just för tillfället,

Jag återkommer väl senare om hur det gick där borta.




Ovido - Quiz & Flashcards