Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Matilda - 12 mars 2011 22:23

Okej, nu är det time for mig att gå och sova, har suttit och kämpat för att dra ut på det nu i en timme .. vill inte gå och sova för tidigt heller. Inte på en lördag och allt ;P Men nu känns det mer ok !


Har nu förresten hört och läst om att sendrag (muskelkramper) kan bero på vätskebrist och / eller pga saltbalansen, såååå .. nu innan jag går och lägger mig borde jag kanske hälla upp ett glas vatten och slänga i lite salt i det också ? Borde kanske höra susen ? Dricka saltvatten ;) Jag ska fan prova det, men undra hur mkt som ska behövas. Nackdelen med att dricka innan läggdags är ju att jag springer nog så mkt på toa och  kissar på nätterna annars .. jag behöver som inte det där extra, då kanske jag kissar på mig istället ? ;P


Återstår att se ... återkommer i morgon om resultatet .. ja, jag kommer även att nämna om jag kissade på mig också ;) Och får jag inte sendrag i natt kan jag ju inte garantera att det har med min lilla hemmakur att göra heller, kan ju mkt mkt mkt möjligt vara en slump också .. eller nejfan ! Jag kommer ta på mig äran, jag kommer att anse att det är tack vare mig själv .. att jag är ett geni. Men jag ska inte ropa hej ännu ju, kan ju mkt mkt mkt mtk väl misslyckas också :P


Godnatt !

Av Matilda - 12 mars 2011 08:22


Jag kommer ju snart inte tordas sova, nu se senaste nätterna så har jag fått sendrag i ena vaden varje natt. Och ändå tänker jag på det, jag försöker verkligen vända mig i sängen utan att anstränga benet de minsta lilla, för det är när jag bl.a spänner de som de kommer. Men nu har det ju blivit en psykisk grej också .. att jag måste "tänka" på det i sömnen är ju skit jobbigt :P .. i natt vaknade jag av att jag hade fått det och ville bara skrika, fan vad jobbigt !


Ok, förhoppningsvis inte så länge kvar av detta ... några veckor bara *suck*


Wille sitter och kollar Pettson och Findus, jag fudnerar på att lägga mig bredvid och blunda en stund, men det brukar inte gå så bra .. han är ganska duktig på att hålla en vaken, han ställer frågor och pratar om så roliga saker - så det där löser han perfa mitt lillhjärta..


"Mamma, imorgon ska jag få ett barnbarn .. "

Nääää, säger jag.

"Vaddå, menar du att jag redan har fått ett ?"

HAHA ! :D

Detta kläckte han ur sig nu i skrivandets stund :)

Ovido - Quiz & Flashcards