Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Matilda - 17 mars 2011 21:51


Härligt med kväll, avslutade dagen med att vara och tjorva på coop, vi betalade med kort, Danne slog kod och hann godkänna med drog ändå ut kortet för tidigt så pengarna "reserverades" och gick inte att använda alltså ... MEN KÖPET BLEV OGILTLIGT. Så i kassan blev det inte betalt men pengarna "drogs" från kortet. Nåväl, det löste väl sig till slut ändå för tillfället men måste ju ringa till banken så vi får tillbaka dom pengarna.

Så kom ihåg, dra inte ut kortet för tidigt :P haha.


Nu börjar Bigbrother, skönt ska det bli att slänga sig på soffan .. eller slänga och slänga sig vet jag inte om jag bör göra. Men däremot lär jag lägga mig lungt och försiktigt ;)


Godnatt på er, hoppas ni haft en toppendag !

Imorgon är det marknad här ja .. såg att de satt upp lite stånd redan.

Så jag och Wille lär väl ta oss en promenad genom den imorgon på morgonen/dagen, säkert en gång till med pappsen när han slutat :)

Av Matilda - 17 mars 2011 14:58


Passar på att slänga iväg ett inlägg här medans jag väntar på lillgossen som sitter och SKITER som han själv uttrycker det ;P haha.


Klockan är tre och än har jag inte gjort ett piss, eller ja jag har ju varit utanför dörren till MVC, men förutom det - nada !


 .. imorgon är det marknad, yes ! Som jag längtat efter lite munkar och lite marknadskarra, det är det enda jag behöver därifrån, så egentligen kan man "göra bort" den där marknaden ganska snabbt, man vet ju vad man vill ha därifrån .. fast lite mysigt är det ju att strosa runt på marknaden också, man ser ju lite folk om inte annat och det är ju rätt kul ..



FÄÄÄÄRDIG ! - ropar Wille. Time to go !


Av Matilda - 17 mars 2011 12:31

Måste bara slänga in ett sånt här inlägg också ..


50 dagar kvar enligt Rutin ultraljud

39 dagar kvar enligt sista mens


Tiden går ju framåt iaf ..

Av Matilda - 17 mars 2011 11:59

Vikt: + 2 kg (sammanlagt 9 kg !)

Hb: 126

Blodtryck: 130/80

Bebbs hjärtslag: 148/min

Blodsocker: 4.6

SF-mått: 37

Läge: Huvud neråt


Ska träffa en arbetsterapeut för att prova ut handledsskenor då jag tydligen kan lida av något som heter karpaltunnel syndrom, en stor nerv som hamnar i kläm i armen som gör att det gör ont i fingrar och arm. Jag har svårt att böja ut fingrarna ibland, som om de låser sig/domnar som bort. På nätterna gör det sjukt ont. Vilket det även kan göra under dagarna, helst på den andra halvan av dagen.. på eftermiddagen och kvällen.


Annars så bokade vi en tid för nytt UL, 13 April.

Ska tillbaka till MVC om två veckor.

Ska börja kolla mitt blodsocker med jämna mellanrum hemma bara för att hålla extra koll nu så här på slutet, för fort kan det slå om.


Det var nog allt som sas .. hon tyckte inte det var dags att känna sig less ännu ;P haha, jag sa ju det .. att jag är LESS !


Jo, pratade om Wille också .. jag förklarade för henne hur Willes prickar ser ut och hur de "betett" sig.. att de fortfarande ser ut som igår men hon sa att det ändå kan vara vattisar, en början till .. men svårt för henne att avgöra då hon inte sett dom.


Nåväl. Det var nog allt för nu.

Av Matilda - 17 mars 2011 08:48


Åh vad skönt jag har sovit, inte klivit upp en endaste gång inatt. Jag har dock vaknat några ggr, typ varje gång jag vill vända på mig men har snabbt somnat om, herre vad skönt ! Känns som evigheter sedan.


Nu härnäst är det MVC-besök som gäller. Ska bara hoppa i kläderna så är jag redo. För en vecka sedan kändes det som om jag hade 14 frågor typ som jag skulle prata med henne om men nu kommer jag inte på någonting som jag undrar över egentligen :P


Prickarna på Wille är kvar, men det är i samma skick som igår, just att man ser dom då de är ljusrosa lätt upphöjda men inte blivit fler eller blivit blåsor, så nu släpper vi det här med vattkoppor, det är det nog inte ? Han blir iaf hemma idag också.


Nä kläder var det ... Hejdårå ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards