Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Matilda - 18 mars 2011 18:58

Sådärja, då har man avklarat marknaden för den här gången. Jag har köpt det jag ville ha därifrån och kände mig mest som en vaggande flodhäst där så nu är jag nöjd. Ska nog vara glad om jag tar mig upp ur sängen imorgon.


var förbi VC också och träffade arbetsterapeuten och kom därifrån med två handledsskenor. De är viktigast att jag sover med dom men sen får jag använda dom hur mkt utöver det jag vill och behöver. Höger hand kommer nog användas flitigt dag som natt då jag tyckte den var riktigt skön att använda då min arm och hand verkligen värker. Vänster hand är inte så farligt, så den lär jag nog nöja mig med att använda nattetid iaf ...

Vi får la se hur det sen kommer att hjälpa. Hon sa dock att det kunde ta 2 veckor innan man ens börjat märka resultat.

Karpaltunnelsyndrom - vilket ord ! :P


Nå, annars lär jag nog ta mig ett bad senare ikväll då Wille the man gått och lagt sig - han kikar UPP-filmen igen :)


Lär slockna som en klubbad ikväll så jag säger godnatt redan nu :)

NATTI NATTI ! :D

Av Matilda - 18 mars 2011 09:34


Så fort jag slog upp ögonen imorse gick jag fram till telefonen och ringde arbetsterapeuten, tänkte ifall de har någon rackarns telefontid och sådär så ska jag fasiken inte missa den ;) Det gjorde jag inte heller ! En trevlig kvinna svarade i telefonen och ställde några få frågor sedan tyckte hon att jag skulle få komma in så fort som möjligt och bokade in mig redan i eftermiddag, det passade mig utmärkt sa jag och tackade så mkt.


Han nyss smort in torrbollen Wille, han har fått min hy - jag har varit tvuingen att smörja och smörja och smörja hela mitt liv. Dock har jag alltid varit slarvig med det :P Nu kollar Wille "UPP" - igår efter att han sett den för första gången så sa han "mamma, jag ääääälskar den filmen, det är min favorit" ... nu sitter han och pratar för sig själv under filmens gång "nåååå, nu dör hon ..." , "nu bor han ensam", "nu är han en surgubbe", "tänk att det kan knacka på dörren uppe i luften"- haha !


Haha, en annan sak - jag lovade Danne att skriva det i min blogg igår.

Head and shoulders - ni vet schampot och balsamet ?

Jag frågade Danne igår varför det egentligen heter så, head and shoulders ? Huvud och axlar .. Danne sa att det var ju som rätt enkelt svar på det, det är för huvudet och axlarna.

Jag var ju snabb med att kommentera

"vaddå, head and shoulders för dom med lite hårigare axlar ?"


Sen låg jag och funderade på det där och tänkte lite mer logiskt, det är ju för huvudet, ett mjällschampo .. har man mkt mjäll så syns det ofta på axlarna också, då det ramlar ner dit typ. Så på det viset så är det ju bra för både huvudet ... och axlarna ;D ?


Danne skrattade då åt mina funderingar och tyckte att det förtjänade ett blogginlägg. Fine, här har du Danne ;)


Idag marknad ja :) GODIS !

Ovido - Quiz & Flashcards