Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Matilda - 8 mars 2011 21:54

Dags för någonting positivt:

Jag är så himla nöjd och tacksam för varje dag som går utan att mitt blodsocker börjat tjorva, ingan graviditets diabetes än så länge och det är helt underbart, jag har varit inställd från dag ett att jag ska få det .. trodde aldrig att jag skulle klara mig längre än några veckor bara. Jag räknade helt enkelt med att ha fått diabetes för länge  länge sedan. Men inte ännu och det är verkligen något jag är nöjd över, så otroligt tacksam. Än finns det ju tid att få det, men jag hoppas verkligen att jag klarar mig hela vägen fram, ingen hade varit gladare än jag .. ja det skulle vara bebis som slipper se ut som Mike Tyson vid födseln dårå ..


Kollade mitt blodsocker nyss : 5.2 - PERFEKT ! :)

Av Matilda - 8 mars 2011 16:29

Läs inte om ni inte vill höra en jävla massa gnäll bara !


Känns som om jag lever i en dimma just nu. Jag är trött, utan att ens ha gjort något. Jag behöver bara vakna och kliva upp så längtar jag tills det är dags att lägga sig igen. Jag vet, skit trist. Men alltså det är så .. jag tänker tanken "Vad ska man hitta på för kul?" flera gånger om dagen men jag tar mig ändå inte till att göra något, alltså jag vill som inte ändå, trots att det är tråkigt att gå hemma så känns det samtidigt så jäkla skönt. Det absolut värsta med detta är ju då att jag och Wille nu retar oss lite på varandra. I vanliga fall har han ju dagis tre dagar i veckan men nu har han ju sportlov, så då går vi båda hemma. Jag är slut innan ens dagen börjat och Wille är världens goaste kille som surrar om allt mellan himmel och jord. Han sjunger fina sånger, han hoppar och studsar - precis som det ska vara bara att jag önskar att jag hade kunnat stänga av mina öron i några minuter åt gången, så jag liksom får vila. När hans pappa kommer hem från jobbet, som han tjatat om hela dagen så duger det som ändå inte att vara med honom.. jag kan gå till ett annat rum men i samma rum ska Wille också vara .. det spelar ingen roll vars Danne är .. eller så är det bara jag som upplever det så för att jag verkligen är sååå trött. Det gör nästan ont i hela min kropp.


Nu gick Danne ut och tog lillgossen med sig, vilket känns helt underbart - jag får nästan dåligt samvete av att känna så som jag gör. Alltså herregud, självklart älskar jag min lilleman och jag skrattar och pratar med honom dagarna igenom - trots att jag samtidigt känner för att riva av mig håret så är han ju vääärldens charmtroll, det går inte att tycka eller känna nå annat - men jag erkänner, just nu är det även jobbigt, då man hart svårt att hålla huvudet högt.


Mina armar och ben känns som spagetti .. fan, jag blev sugen på spagetti - kanske blir dagens middag ?


Av Matilda - 8 mars 2011 13:09

Fammo - 12 April, Flicka, 4500 g 51 cm

Mikaela - 22 April, Flicka, 4040 g 52 cm
Jag - 25 April, Pojke, 4100 g 52 cm

Moster Annso - 26 April, 3810 g 51 cm

Lotta - 27 April, Flicka, 3850 g 49 cm
Danne - 28 April, Pojke, 3786 g

Mommo - 28 April, Flicka, 3820 g 52 cm
Lizzi - 28 April, Flicka, 3610g 51cm

Jenny - 30 April, Flicka, 3900g och 51 cm

Morbror Benna - 3 Maj, Pojke, 4100 g 50 cm

Faster Annelie - 5 Maj, Flicka, 4020 g 52 cm

Av Matilda - 8 mars 2011 12:59

Nej, såklart vill jag inte det - frågan är väl om jag bör göra det ?

Jag ringde nyss och hörde lite om mina probs down there .. var inget givande samtal direkt.  

Har du en infektion ? Inte vet jag ? Har jag det ?


Nåväl, till sist kom vi överens ( jag bestämde mig )  om att jag kan ringa till MVC imorgon och prata med min barnmorska, om det nu inte skulle bli värre idag eller så .... Jag tror jag kanske får ut mer av det samtalet än det här idag.


Jag tror ju ändå inte att det är en förlossning på G eller så, jag ville bara veta om de tror att det är något jag måste kolla upp så att det inte är eller blir en infektion .. lite mer åt de hållet. Eller så att det inte är ett tecken på att imorgon vill ungen kanske ut ...  För jag tror ju att jag lär märka om det är så att ungen vill ut nu ... och än verkar den då trivas som firren i vattnet där inne.


Nu har h*n disco ! :D

Av Matilda - 8 mars 2011 09:03



GOD MORGON PÅ ER !

Jag önskar er en toppendag och får hoppas på att min också blir bättre än igår.

Av Matilda - 8 mars 2011 08:55


Jag vill ha en stor pälsig bamsing att kramas med, de har ju såå söta rottisar till salu också ... åh, de är ju så fina. (och stora och ju större desto .... ) Ja. Synd (tur skulle väl många säga) att jag inte har en massa tusingar att lägga ut på ett hårigt monster just nu, fast jag önskar att jag hade det.


Jag hade även kunnat tänka mig någon lite mindre varelse också :P





Drömde i natt om att vi hade kvar våran Bea .. det var helt underbart :)

Nu dags för f.r.u.l.l.e

Ovido - Quiz & Flashcards