Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

MVC 6

Av Matilda - 30 mars 2011 12:15

Vikt: + 13 kg

Hb: ?

Blodtryck: 135/80

Bebbs hjärtslag: 150/min

Blodsocker: 4.8

SF-mått: 39

Läge: Huvud neråt



Min barnmorska ringde nyss och hade fått klartecken från läkaren att det var ok att vi skulle göra så som vi pratat om idag, att jag skulle kolla socker hemma först, blir det något högt värde igen så ska jag först och främst ringa barnmorskan. Sen ska jag förbi henne idag och ta ett långtidssocker.


Jag sitter bara och är livrädd för att bebis ska hinna bli så stor. För det är ändå så pass länge kvar. Jag frågade henne om det ändå är så att jag först ska på tillväxt UL om två veckor, hon skulle prata med läkaren om det men att vi håller fast vid det än så länge, sen om värderna skulle vara höga så får man ju avgöra vad som ska göras då, jag hoppas ju på ett tidigare UL isåfall. Inte för att jag vet om det skulle spela någon roll hur stor bebbe är nu. Det är ju inte som så att de plockar ut en bebis bara för att den är stor. Så den lär ju ändå hinna bli lika stor oavsett när man ser att den börjat tjocka på sig. Så min vaginala förlossning är väl bara att vinka hejdå åt. HEJDÅ.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 4 februari 2012 22:05


 

Av Matilda - 19 januari 2012 09:44

  Jag vet inte ens om jag törs berätta en grej men jag testar väl .. Edwin sover hela nätter utan mat nu. Har gjort det nu några dagar, då vet jag att han kan ! Däremot får man än ibland gå in och ge honom tutten, dock inte en endaste gång inat...

Av Matilda - 16 januari 2012 20:23

              http://skitviktig.bloggplatsen.se/     Här har ni adressen till min andra blogg, det är som den som gäller just nu ! ...

Av Matilda - 6 januari 2012 22:01

  Båda ungarna har börjat tjorva på kvällarna. Wille vägrar att sova, envisare varelse får man leta efter och Edwin han somnar men vaknar lika fort igen, tokledsen ! När det gäller Ed så gissar jag på att det är hans tänder som spökar och sådär ....

Av Matilda - 3 januari 2012 22:54

Jag brukar funder på varför Wille kallar sin pappa för Danne och inte för pappa ? - Alltid nästan ! Mig kallar han Mamma, jämt ! - förutom någongång då han babblar om vad alla heter osv ..   Gulligt låter det ju men jag kan förstå Danne att han...

Ovido - Quiz & Flashcards