Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Matilda - 1 januari 2011 23:55

Kikade nyss en film, Buried.

Riktigt bra, eller otäck - min värsta mardröm alltså, att bli levande begravd, ja jävlar i min låda vilken panik man hade haft. Äh, jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas på riktigt.

Filmen var iaf bra, man klarade av att se en hel film som är filmad i en och samma miljö, i en kista - då måste den varit rätt bra.


Nu väntar då bädden, ska lägga mig där tillsammans med mina två grabbar som redan ligger.


Men hurrninini, ni får ha det så bra.

Tjovåfflans !

Av Matilda - 1 januari 2011 20:43

 

1. Jag är en morsgris - kan ringa min mamma flera gånger per dag

2. Är mamma till en kille på 3 år

3. Väntar på ett syskon som är beräknad att komma i april/maj

4. Jag är rätt envis

5. Inte långsur

6. Jag är kvällspigg och morgontrött.

7. Jag har inga halsmandlar

8. Ramlade och slog mig när jag var liten så att jag fick ett ärr på min tand.

9. Familjekär, mina närmsta vänner är min familj.

10. Kan inte tugga toy utan att jämt bita mig i kinden.

11. Jag hatar ballonger, bland de värsta jag vet.

12. Älskar alla djur förutom hästar, ormar och spindlar.

13. Jag tror stenhårt på karma.

14. Är en rätt positiv och glad tjej med rätt kass humor.

15. Är beroende av kolsyra, dricker hellre ett glas loka än kranvatten

Av Matilda - 1 januari 2011 20:37


Jag startar den här bloggen med en sån här lista bara för att komma igång lite.


Dag 1 - en nytagen bild på dig, inklusive 15 fakta om dig själv
Dag 2 - meningen bakom ditt bloggnamn
Dag 3 - en bild på dig och dina vänner
Dag 4 - en vana som du önskar att du kunde trolla bort
Dag 5 - en bild av en plats du varit på
Dag 6 - favorit superhjälten och varför
Dag 7 - en bild på någon/något som har störst inverkan på dig
Dag 8 - mål på kort sikt för denna månad och varför
Dag 9 - något du är stolt över
Dag 10 - låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, sur, förbannad
Dag 11 - en bild från en tid du saknar
Dag 12 - varför började du blogga?
Dag 13 - en bild på ditt rum
Dag 14 - en bild på dig och din familj
Dag 15 - sätt din ipod på shuffle - första 10 låtarna som spelas
Dag 16 - en gammal bild på dig själv
Dag 17 - någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför
Dag 18 - planer/drömmar/mål
Dag 19 - smeknamn du har, och varför du har dom
Dag 20 - en förklaring av hur din framtid ser ut
Dag 21 - en bild på något som gör dig glad
Dag 22 - vad gör dig annorlunda till skillnad från andra
Dag 23 - något du längtar efter
Dag 24 - skriv brev, fota det, och skicka till någon
Dag 25 - vad man hittar i din handväska
Dag 26 - din absolut favorittid på året
Dag 27 - anledningen till att du gör en sådan här utmaning i dagarna 30
Dag 28 - en bild på dig förra året och en från nu - hur har du förändrats sedan dess?
Dag 29 - vad har du lärt dig denna månad
Dag 30 - dina favoritlåtar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards