Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Matilda - 4 januari 2011 21:58


Njää, nu kan vi det här. Dags att krypa ner brevid lillkillen :)

Hörs imorrn !

Av Matilda - 4 januari 2011 18:53

Åh vad skönt, jag börjar se ett slut på den där jäääävla webbsidan vi fått i uppgift att bygga upp under jullovet, jag gjorde de lätt för mig själv och har påbörjat en sida om oss, min familj - familjen Karlgren :) Sen är det ju ändå svårt att få det snyggt och ens få något innehåll till den, är inte de lättaste att skriva om sig själv, vad skriver man ? Vem är jag egentligen ? Jajja, en bit har jag kommit iaf.


Grabbsen kikar Pettson och Findus medans jag sitter här och gör "webbsidan" - ok, jag har haft några flitiga minutrar nyss men lessnade och började facebooka och blogga i stället, lite kuligare.


Nä, ska ta min minsta grabb och kolla tempen och tvätta av honom lite innan han ikväll ska få ta en tidig kväll, han ser helt slut ut - sen gäller det ju att lägga honom i tid då vi just nu läser en bok med flera böcker i typ och varje bok tar sin lilla tid att läsa igenom så lägger man honom allt för sent så kan det sluta med att vi är klar med boken alldeles för sent egentligen :P Knas !


Det var de det . .

Av Matilda - 4 januari 2011 16:43

Jay Smith – Like A Prayer


Poppar denna låt just nu, Jay Smith är ju grym.


Alldeles, alldeles strax ska vi kika Sammys äventyr, är helt slut och tippar på att det blir en relativit tidig kväll ikväll.


På återseende.

Av Matilda - 4 januari 2011 15:54


Hemma igen.

Raaaaaaaaaackarns kallt ute alltså, vi joggade då in från bilen för det bet verkligen i ansiktet. Det kändes som om det var mycket kallare här än i byn men det var det inte, här var det väl -25 och i byn -32. USCH !


Wille verkar må bra, vilket känns skönt - jag hann bli lite orolig i bilen då han började surra om att han skulle spy en annan dag osv, tänkte att han börjar prata om det för att han blev illamående igen, men vi klarade oss genom bilfärden också .. tror att det är över nu.


Nu har gossen ett önskemål om att få ligga på soffan och kika lilla spöket Laban, det ska han få.

Av Matilda - 4 januari 2011 13:06


En ovana ? Helt klart att bita på naglarna, vilket jag inte gör så ofta nåmer men det händer och det slutar med blödande nagelband och nageltrång typ. Nej tack det klarar jag mig utan och är på god väg att ta mig ur detta missbruk ;)

Av Matilda - 4 januari 2011 12:11


Wille har spytt, men är annars väldigt pigg - helt som vanligt.

Så nu får vi se vad som händer, om han fortsätter eller om det "bara" var kräk. Sen får vi väl se om någon annan blir dålig, förhoppningsvis inte. Nu när man tänker efter så ville lillen inte äta imorse och jag kände honom på pannan då jag tyckte att han såg blek ut, men som sagt - nu är han ju pigg.


Vi är ju på G hem idag men vi håller oss till planen, att åka senare - nu känns det ju inte som nå läge att sätta sig i bilen, tänk om han blir den andra som spyr ner instrumentpanelen i bilen, Danne har ju fått skura den en gång :P


Så vi tare eeeeasy.


  

Bjuder på en bild från i somras :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards