Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Matilda - 25 januari 2011 16:58


Här är vi krassliga, både jag och Wille. Wille är sjuk på riktigt medans jag mest troligen är på väg åt samma håll, idag har jag börjat snora och nysa. Willegubben är jätte snorig och hängig, men här den senaste timmen har det varit full fart på honom tills han alldeles nyss bara slocknade mitt i sitt lekande, han satt i sacko säcken och byggde med sitt duplo då han somnade. Lillbubbis !


Brr, jag fryser - kanske man skulle passa på att ta en varm dusch medans lillen sover, nä eller så kryper jag bara tillbaka under filten där jag låg till nyss.


Av Matilda - 25 januari 2011 11:51

Pojke i magen

( ) Koppen lyfter du i örat för att dricka

( ) Du har ofta(re) huvudvärk

( ) Du gillar inte citrus eller apelsinjuice

( ) Bebisens hjärtslag är 140 eller färre

( ) Du är sugen på kött och ost

(/) Du har svårt att andas och är ofta snuvig

( ) Brösten är olika stora

( ) Brösten har blivit mycket större

( ) Du var knappt illamående i början

( ) Du och din mammas relation är sämre

( ) På mackan äter du helst kanten

( ) Dina fötter är kallare än vanligt

( ) Du sover med kudden mot norr

( ) Bebisen ligger högt i magen

( ) Håret på dina ben växer ut fortare

(x) Din mage står ut

( ) Magen är klotrund och toppig

( ) Din pigmentrand är stark och markerad

( ) Du visar handryggen när du visar händerna

(x) Ditt hår är tjockt och glansigt

(x) Du sover helst på din vänstra sida

(x) Du känner dig ofta ledsen

( ) Det är synd om dig

(x) Du gick upp lite i början

( ) Tandköttet blöder inte eller bara lite

(x) Du har ingen svamp eller urinvägsinfektion

( ) Bebisen har hicka sällan / aldrig

( ) Du känner dig bekväm i din mammakropp

(x) Du har mycket halsbränna

Summa: 7.5 


Flicka i magen

( ) Lite eller ingen halsbränna

(x) Du känner dej oattraktiv

(x) Babyn hickar mycket

( ) Babyn sparkar mindre, bökar gärna

( ) Du har lättare att få urinvägsinfektion

(x) Tandköttet blöder mycket

( ) Du gick upp mycket i början

(x) Du är ofta irriterad

(/) Du är ofta arg (oftare men inte ofta)

( ) Du sover helst på din höger sida

( ) Ditt hår är tunnt och matt

(x) Du visar händerna med handflatan upp

(x) Du har en svag pigment rand/ ingen alls

( ) Din mage är bred

( ) Du har en platå på magen

(x) Håret växer som vanligt på benen

(x) Bebisen ligger lågt i magen

( ) Du sover med kudden åt söder

(x) Fötterna känns som vanligt

( ) Du äter gärna mackans mitt

(x) Du o din mammas relation är oförändrad eller till det bättre

(x) Du var illamående i början

( ) Brösten har blivit lite större

(x) Brösten är lika stora

( ) Du kan andas som vanligt

( ) Du är sugen på frukt och sallad

(x) Bebisens hjärtslag ligger över 140

(x) Du älskar citrusfrukt och apelsinjuice

(x) Koppen greppar du runt om för att lyfta

Summa: 15,5


Än så länge ser det ut så här ..

så ska man nu tro på sånt här, vilket jag inte gör däremot tycker jg att det är lite småkul .. så blir det en .. tjej ! Men icket ! Hade alla svaren tytt på en pojk hade jag kunnat tro på det lite mer ;)



De senaste dagarna har jag längtat så otroligt till Dagen D, visst det har jag väl gjort från den dagen testet visade positivt men nu de senaste dagarna är det en mer intensiv längtan, jag är så less på att vara gravid nu. Nu vill jag hellre gosa med en bebis i famnen,med våran lilla bebis !


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards