Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Matilda - 3 januari 2011 21:08


Jag är trött, jag vill att lillen ska gå och sova så jag sen kan gå och sova när jag vill .. men lillen verkar inte vara ett dugg sugen på att gå och lägga sig då han leker doktor just nu. Han opererar mommo.


Mommo grinar och Wille förklarar för henne att han faktiskt är snäll och att det inte är någon fara att vara hos doktorn " nååå, vill du komma till mig, var inte ledsen .. "


Nä, nu måste jag vara en glädjedödare, jag vill få lillgossen i säng. NU ! :)


Godnatt !

Av Matilda - 3 januari 2011 17:01

Innan vi körde mot byn så for vi ju förbi coop för att handla först. Ja, dåligt sortiment och låååånga köer, köade mesta av tiden vi befann oss där. Stod i kö säkert en halvtimme, rackarns trögt. Nåväl till sist kom vi oss i väg. Nu sitter vi hör i byn och väntar på att vi ska få lite krubb i magen, lassagne blir det. Yammie! Det känns som evigheter sedan och det är det nog också, iaf sedan jag åt mammsens goda.


Ja, vad ska jag mer säga ? Wille njuter, han älskar ju att vara här, omringad av folk som leker, ser, lyssnar och busar med honom. Som på så många andra ställen men det är nog något speciellt med att vara just här, kanske för att det inte är lika lättillgängligt som alla andra ställen inne i "stan". Här måste han passa på att njuta för man vet aldrig när man hamnar här igen, kan vara redan imorgon, nästa helg eller först om flera veckor.


Och nu tänkte jag kila, vi får se när nästa inlägg kommer - det är som med Willes "mommovisiter" - kan vara alldeles strax, imorgon, nästa helg eller om flera veckor   



Av Matilda - 3 januari 2011 13:22


Wille vann, vi åker till byn - inte mig emot ! :)

just nu springer W runt och packar sin väska, står och posar framför spegeln då han idag fick "stora" kläder på sig. " Mamma, idag är jag Adam, kolla ! " - Adam, min kusins boyfriend alltså. Wille har fått för sig att han är Adam så fort han har luva på sig eller om han har ett större plagg på sig..

De är den bilden han har av Adam iaf verkar det som ;) Han är så söt .. Wille alltså !   


Nåmen nu drar vi, först på affärn sen vidare mot buuuuun.

Hörs !

Av Matilda - 3 januari 2011 12:42

               

Grisolle som surrar med mommo/mommos gubbe/mobbo i telefonen :)

Av Matilda - 3 januari 2011 11:40


Denna skippar jag då jag för det första inte har en bild på mig och mina vänner på en och samma bild. För det andra så hade jag kunnat blanda en massa olika bilder på everyone men det ids jag inte, alla mina bilder har åkt in på externa hårddisken, osorterade. Sen jag sålde min dator så har jag inte haft mina bilder lika tillgängliga, nu sitter jag på stationära där det inte finns så många fler bilder än från några veckor tillbaka.


Helt ärligt så har jag nog inte så många bilder på mina vänner ens, jag har mest bilder på min lilla Wille, inte fotar jag så mkt annat ;)

Av Matilda - 3 januari 2011 11:15

Han somnade till slut.

Sen sov vi ju ändå till halv tio innan vi klev upp, så det känns ju  helt ok. Fick ju min skönhetssömn iaf :)


Nu står det lunch på schemat, sen får vi minsann se vad vi hittar på att göra.


Vi får väl se ...

Av Matilda - 3 januari 2011 00:47


Gäsp !

Gossen vägrade somna om så här sitter vi, detta har nog aldrig hänt var jag på väg att säga men typ .. Wille är inte och har aldrig varit en unge som tjorvat på nätterna, han har tjorvat vid läggning och så, inte alltid somnat i första taget men när han väl stängt sina blå så har dom oftast varit stängda resten av natten, tills på morgonen då det är dags att kliva upp, på sin höjd att han har vaknat och velat byta säng bara .. men sen har det varit bra. (såklart har det väl hänt någon gång då W varit lill lill liten att man fått sitta uppe någon stund med honom på natten men absolut inte ofta .. inte ens då)


Nu är han pigg som en lärka och verkar inte ha några större planer på att somna de närmsta minutrarna heller. .

Jag klev upp för att dricka vatten och han följde ju självfallet efter mig (skulle jag väl ha fattat innan ..) och då ides jag inte gå och lägga mig med honom i våran säng igen, då Danne faktiskt ligger där och försöker sova för att han ska kliva upp imorgon på morgonen för att jobba. Och tjatterjöns (Wille ja.. ) vill inte förstå och respektera det utan babblar på om en massa mellan himmel och jord, sjunger fina påhittade sånger och gör en massa läten .. så nu sitter vi här en stund, så kanske han vill sova sen.


Jag är dödstrött, jag hann bli rackarns trött av att ligga i sängen under täcket och i mörkret så pass länge ändå .. men ännu mer irriterande att lillgossen är vaken då :) JAG VILL JU SOVA !   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards