Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Matilda - 14 januari 2011 22:46

Jag och min onda rygg går nu och lägger oss, som sällskap tar vi med oss värmekudden.

Danne masserade min rygg igår, b i g  m i s s t a k e ?

Sen dess har det gjort ont konstant. Har detta inte gett med sig till på måndag så kommer jag att ringa VC, för jag blir helt slut av att gå runt och ha ont.


Danne, jag och Wille tog oss en bastu tidigare hemma hos Willes farmor och farfar, det var störtskönt ! .. och Wille han bastade som en hel stor karl han, " Släng på meeeera, oooh var det bränner skönt på ryggen, mera vatten .. " - man fick slänga på små mängder i taget där på slutet då han ville slänga på mer vatten hela tiden :P haha !


Nåjo, godnatt på er !

Av Matilda - 14 januari 2011 11:19


Vi startade dagen med ett besök på BVC för Willes 3-årskontroll.

Det gick ju såklart jätte bra där, hon tyckte att Wille talade både mkt och väl,att han snackade rent också. Vi pratade lite om hans trots som han befinner sig i, det där med att inte vilja följa med när man ska hämta honom eller åka från någon man varit och hälsat på. Vi kom fram till att det enda som man egentligen kan göra är ju att ha tålamod och inte låta honom vinna. Ibland önskar man att det fanns tålamod på tablett - sa hon. Mkt riktigt !


Annars så låg vikten på 15.5 kg och han var hela 95.5 cm lång, han följde sin kurva.


Innan vi gick så fick Wille välja en bok som han fick ta med sig hem, han pekade på alla fyra men nöjde sig till sist med "Tass, tass, tass - smyg,  smyg, smyg" .. En bok med en räv på framsidan.


Nu kurrar det i min mage, kanske i Willes också .. säkert inte om jag skulle fråga honom - den ungen vill ju aldrig äta :P

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards