Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Matilda - 28 januari 2011 14:30


Wille vaknade och var som en helt ny grabb, han sa att han hade vilat bort de onda, sen var det full fart på honom igen. SKÖNT !


Jag och Wille satte snabbt igång med att fånga dagen .. typ.

Slängde ihop en lunch, åt den och sedan frågade jag Wille om han ville ha ett bord där han kan sitta och rita i sitt rum, absolut det ville han ju. Sen var vi igång med möblering och städning, skönt nu när det är klart då det blev rackarns bra också, precis som jag vetat att det skulle bli hela tiden men karln här hemma har varit så negativ så nu jävlar passade jag på när han inte var hemma. Visst, det känns nu efteråt att det kanske blev lite väl mkt bängel alldeles själv då det inte "bara" var att dra/lyfta grejjerna som vanligt utan vi har en hel säng i vägen som jag var tvungen att lyfta både ett skötbord och ett databord över. Nåväl, nu står grejjerna där jag vill att dom ska stå och Wille blev jätte nöjd, det ät huvudsaken. Och när jag ändå höll på så passade jag på att dammsuga och skura hela lägenheten, mkt skönt. Nu känner jag då att jag kan slappa heeeeeela helgen ;)


Ska bli kul att höra Dannes reaktion när han kommer hem .. jag tror att han kommer att tycka det blev perfekt, jag hoppas att han kommer att erkänna att han har haft fel =) haha.


Nu ryggläge och mysa med mina bebbor, den ena som är utanför magen och den andra som boxas från insidan ;)


Hej !

Av Matilda - 28 januari 2011 09:56


Dags att skriva lite blogg igen kanske.

Bebis sparkar, bökar, rör sig - ja vad h*n nu gör. Så jag till och med blir illamående, känns som om den snart sparkar mig ur stolen, ja alltså det är ju ganska fränt (läs: mest obehagligt) - jag brukar säga att dom som vill känna bebisens sparkar måste nästan hålla en hand rätt mellan bena på mig, för den ligger ofta långt, långt ner, så långt ner det bara går. Och det känns som om den sparkar neråt många ggr. Många ggr håller jag på att pissa på mig också.

Annars är det ju så mysigt nu när det börjar bli ordentliga sparkar, men samtidigt så vet jag att ju mysigare det blir desto närmare kommer vi till den sista tiden då dessa sparkar kanske kommer att bli lite mer smärtsamma ;D Minns hur Wille på nätterna alltid låg och sparkade upp mot mina reveben, från vecka 30 ungefär. Det gjorde ont. Men nu kan man se hela magen röra på sig när h*n bänglar där inne :)


Min andra bebis - Wille, han ligger på soffan. Han vände sig om för länge sen, så nu sover han. Det första han sa åt mig när jag klev upp var att han hade ont i magen och ville ha alvedon, jag frågade om det var sant att han hade så ont, för man får inte alvedon om man inte är sjuk eller har ont någonstans. Han sa att han hade ont. Hans hosta sitter också kvar, hojj. Så vi gick till köket och han fick en skvätt mollipect, dock ingen alvedon för jag fick känslan av att han försökte lura till sig den och det vill jag inte att han ska tro att man får göra. . men men tiden går och han var alldeles likblek i nyllet och frös, jag har inte kollat tempen men kände på honom och han kändes inte ett dugg varm. Jag satte på honom ett par byxor och en tröja och la honom sen under en filt. Precis innan han vände sig om så frågade jag hur man mådde. Han svarade - Bra i huvudet och här *pekade på halsen* men dåligt här *pekade på magen*. Sen somnade han. . Så jag vet inte, kry är han då inte - det är jag säker på. Trots att vi varit ganska så sjuka sen helgen så har han inte betett sig så här hängig en endaste gång under dessa dagar.


Jag trodde att han var på bättringsvägen jag, men det verkar ha vänt. Kommer väl ett litet bakslag idag dårå .. kanske var det vår utevistelse igår som gjorde så det blev så här. Vi åkte upp till tipsta och lekte en stund. När jag kom hem igår var jag helt slut. Jag kände mig febrig och ännu hängigare än tidigare. Wille verkade opåverkad, tills idag ?


Jaja, hoppas att han piggnar till senare .. inge kul om han ska må så här :/


Hoppas ni mår bra iaf :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards