Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Matilda - 2 januari 2011 22:59

Följ min blogg med bloglovin



Fasen vad kul att så många hittat hit redan, hejhej på er alla !  


Jag håller på att försöka få ihop en egen webbsida, en hemuppgift till skolan - kursen webbdesign dårå. Lättare sagt än gjort, jag har tyckt att det där med att göra hemsidor varit rätt så simpelt då vi fått uppgifter som vi ska göra, men nu när jag ska göra allt från start själv och komma på hur jag vill lägga upp allt osv, då är det inte lika lätt nåmer :P



Nu tänkte jag ta den där duschen jag nämnde tidigare och sedan krypa ner bredvid min son, som vi trodde sov tills alldeles nyss då karln kommer in i vardagsrummet och säger en mening som innehåller Willes namn, då hör vi från sovrummet " Va ? .. vad sa du pappa ?" Ja, och nu säger han något med jämna mellanrum. Våran sötknopp !


Men sov gott alliallihop, så hörs(ses?) vi garanterat imorgon :)

Av Matilda - 2 januari 2011 20:26

 


Wille är en duktig kille, han tog över städningen här hemma. Jag trodde det var karln som dammsög och donade, när jag sen kom in till köket så ser jag min son stå där och slava - mer än gärna ! :)

Han gillar att hjälpa till, även fast han i våra ögon mååånga gånger kan vara i vägen så ska vi ändå vara glada och tacksamma, vilken toppenkille !


Nu är julen borta här hemma, nya gardiner, nya sängkläder - känns helt ok. Ska bli riktigt mys att krypa ner under täcket ikväll, tror även att jag ska ta en dusch precis innan läggdags, som pricken över i:t liksom. mm mysigt !


Dags att slå igång en rulle, och har ni nå filmtips att dela med er av så är jag bara tacksam.


Goodnight

Av Matilda - 2 januari 2011 17:20

 

Först har folk inte tålamodet till att vänta på att få sätta upp julen utan gör det lite i förväg, sen kommer julafton och sedan nyår - när det gått över till januari så börjar folk plocka ner julen igen, jaha ? Var det inte mysigt längre ? Varför inte vänta några dagar med att sätta upp julen så att iaf kidsen får ha jul hela sitt jullov. Nej men seriöst, varför stressar folk med att få upp den om den ändå inte får sitta uppe länge, varför inte fuska och ha uppe den lite längre i stället ? För mig spelar det egentligen ingen roll. Jag har inte satt upp någon jul och kommer inte behöva ta ner någon heller, för det gör karln, han kunde inte hålla sig till december innan han satt upp den och just nu håller han på att plocka ner den. Hade jag satt upp den hade den nog åkt upp i december och fått sitta kvar ända tills man "inte får ha den uppe nåmer" för jag förstår inte att folk ids hålla på att sätta upp och ta ner alltså :P haha.


Av Matilda - 2 januari 2011 13:17


Jag bjuder på en skön låt, njut mina vänner :)

Av Matilda - 2 januari 2011 12:25

Ja, vad säger man ? Vi kan då inte klaga på att vi inte får sova här hemma, halv tolv slog vi upp våra 6 blå idag, eller ja - 2/6 höll väl ögonen stängda ytterligare några minuter, trötta pappsen såklart :)

Det tråkiga med att sova länge är ju att det känns som om hela dagen gått när man stiger upp, man vet inte om man börjar dagen med frukost eller lunch, kanske lika att vänta på middag ?   

Fast söndagar är ingen förlust att vara utan, en super bra dag att sova bort.


Vi får se vad resten av dagen har att erbjuda.

Ciao !

Av Matilda - 2 januari 2011 12:23

Ja, meningen bakom mitt bloggnamn är busenkelt - mina egna namn i brist på fantasi :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards