Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Matilda - 10 maj 2011 21:20


Nä, jag gillar inte det här .. det är värre än jag kunnat föreställa mig (rent känslomässigt för mig själv) och lillebror är bara en vecka gammal imorgon.


Jag älskar att ha två underbara pojkar, absolut !

Däremot så gör det så himla ont i mammahjärtat att bara tänka tanken att Wille känner sig utanför, eller vad är rätt ord ? Åtsidosatt ? näää .. men ni hajjar. Att han fått en lillebror som tar en massa uppmärksamhet, som jag bl.a måste sitta och amma, jag hatar att säga åt Wille att jag inte kan komma eller göra något som han ber om för att jag sitter och ammar .. I HATE IT ! Helst då amningen kan ta sån jäkla tid, att jag blir sittande så länge med lillebror , man märker då på Wille att han reagerar på ett visst sätt, mest på de viset att han då istället trotsar mot oss, vilket gör det ännu tråkigare - det sista man vill göra just nu är ju att bråka med honom, att säga åt honom eller bli arg - vilket jag verkligen försöker undvika ..... men mest av allt vill man ju bara pussa och krama på honom men det får man inte heller göra, nej jag vill inte säger han bara. 


Det är jätte mysigt att ha både en "storkille" och en "lillkille" och jag  läääängtar verkligen tills det blir mer en vanlig vardag för oss, allt är ju så nytt nu .. för oss alla. Det är en omställning för oss som föräldrar att  ha två barn i stället för ett och en omställning för storebror att måste dela vår uppmärksamhet,tid och energi med en lillebror. Jag vill att allt ska falla på plats och bli  "normalt".


Av Matilda - 10 maj 2011 13:15


Wille bestämde sig för att fara på dagis idag, det tror jag att han behöver på nå vis. En liten dos av det iaf, komma i väg och leka lite med sina kompisar - sen ska vi och hälsa på faster med familj :) Det sa Wille imorse, för vi nämnde det igår och det hade han minsann inte glömt ! ;)


Nä, ska snart ta och pussa lite på den där lillebror så han vaknar och kan få lite käk innan det är dags att åka, inge kul att måste slänga fram bröna det första jag gör på en gång vi kommer in ;)


Men vi hörs då !


Ovido - Quiz & Flashcards