Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Matilda - 23 maj 2011 20:15


Jag tror att jag mer eller mindre kommer att sluta amma, ska nog bara amma honom på deltid typ. För det här bökandet med både och känns mest jobbigt och knas. Då vill jag ge antingen eller vid varje mål. Eller åtminstone bara kombinera något enstaka mål. Och eftersom amningen inte verkar räcka till så får det ju bli ersättningen som blir huvudmålet, tyvärr. Däremot så vill jag inte sluta helt, för lite mys är det ju - som nu på kvällen, då är det som mysigt att sitta framför tvn och amma. På dagarna känns det mer .. stressigt ? Jag kan som inte slappna av. .. mkt är ju för att  jag inte känner mig så säker på om han ens får i sig det han behöver som sagt.


Visst är jag hemsk som tänker så här ?

Mitt barn, precis som min äldre kille, kommer väl bli kriminell, ointelligent och tjock när han blir stor.

Det sägs ju att ammade barn inte blir ovanstående ;)

Stackars mina barn ;(

Av Matilda - 23 maj 2011 12:56


Till min mamma, numera ser jag (eller ska jag säga: hör jag bara henne) bara henne framför mig när jag hör den .. " on the flöööööööör " ;) Sötmamma !

Av Matilda - 23 maj 2011 11:32


Rätt jobbig låt, men ändå så bra ? ;)


Wille säger att han leker med Edwin, undra hur kul lek det kan vara ?

Eddie ligger i babygymmet och Wille sitter brevid och surrar en massa, han säger även att de leker att Edwin är en hundvalp ;P haha. Jaja, kul att de "börjat leka" ;P .


Nu tänkte jag värma lite lunch åt mig och Wille, sen tror jag att vi ska gå ut och göra något .. kanske gå en vända till stan eller så går vi sedan och möter pappsen.


En annan grej. Mina brÖn kändes tomma i morse, annars brukar de kännas sprängfärdiga, men idag var det som om jag nyss hade tömt dom typ. Läskigt, fast det kanske blir så när man ammat ett tag, trots att det finns mkt ? Äh.


Jo en annan grej !

- 12 kg ..   & imorgon blir minigossen 3 veckor. Borde gå så fort att gå när i vikt i vanliga fall också när man vill tappa kilon :P


NU MAT !

Av Matilda - 23 maj 2011 09:29


Vilken natt alltså .. me like !

Lille Eddie har sovit från ca 00.00 till 07.15, härligt !

Sen somnade vi om och sov till 09.00 :) Jag ska inte klaga över att jag inte får sova på nätterna, då skulle jag ljuga. Meeeeen, vi får väl se hur länge det varar - vipps så ändrar han väl sina sovrutiner. Fast jag är ju glad så länge det varar !


Två things to do idag:

* Utvecklingssamtal

* Födelsedagskalas


Nu frulle !

Ovido - Quiz & Flashcards