Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Matilda - 17 maj 2011 20:29

 ... vad fult det ser ut, stavas det verkligen så, handduken?


Nåmen iaf, idag är då ingen bra dag - usch nej. Jag vill bara grina, är det inte den ena som skriiiiiiker så är det den andra som gör preciiiiis tvärtemot vad man säger. ÅH JÄVLA SKIT! - är mest arg på mig själv egentligen, som ens låter mig själv bli irriterad, varför blir man det? Borde ju gå tiotusen gånger mer energi åt det än att ta allt med en nypa salt och några andetag ... näe. Skit också, nu vill jag att båda bara ska sova, minsta gör det men den stora ligger fortfarande och skriker och gnäller i sitt rum !

Hade ju varit skönt om de gjort det samtidigt, men nej, sen när Wille blir tyst så kommer Edwin vakna och sätta igång och skrika. Men sånt är livet, åh vad roligt det är att ha barn, just såna här stunder.. mjooo ...

Ok, det är det underbaraste som finns att ha barn, men såna här gånger är dom billiga ;)


GODNATT !

Av Matilda - 17 maj 2011 19:54


mmmm vad gott det hade varit med en karrapåse, rackarns smaskigt !

Tidigare idag var jag sugen på glass, på glassen som Annelie hade hemma igår, den var god - ja jag är sötsugen ! :)


Annars så är jag galet trött, hade kunnat sova nu på momangen men det känns ju inte alls bra, helt knas ju. Så det blir att vänta tills Edwin ätit nästa gång iaf, vilket borde bli kring Bigbrother eftersom han nyss åt :)


Wille ligger iaf, han ropar och tjoar och tjimmar, det är inte bara att lägga honom nuförtiden, det ska tjorvas - så mkt som möjligt ! Det värsta är att han börjat gnälla, alltså på riktigt - han gnyr som en liten bebis och det är sååååå frustrerande ... Men han är ju otroligt söt också ! :)



ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH MIN HJÄRNA ORKAR INTE MER IDAG !

Av Matilda - 17 maj 2011 17:24


1. Lillis hade inte gått upp ett gram sedan sist (på 5 dagar)

2. Fick hem min BH i brevlådan idag, härligt !

3. Mitt sår har börjat göra ont igen, samt klia, 2 veckor efter operation ! .. Självklart, varför skulle det gå så smärtfritt som det annars gjort hittills ?

4. Har börjat ge minifom åt Edwin, hoppas att det kommer att funka !

5. Har en svullnad vid mitt knä som gör jävligt ont, why ?

Av Matilda - 17 maj 2011 09:47


Så sorgligt, vad fort livet kan vända.


Av Matilda - 17 maj 2011 09:27


Har hört talas om dessa magdroppar som folk ger sina bebisar som har krångel med magen, dessa tror jag även att vi ska testa .. jag vet att de hjälpt många små .. vad jag har hört iaf. Lillkillen skrek typ 3 timmar igår, sen somnade han bara pang bom då jag självklart låg i en väldigt oskön ställning men han vaknade iaf inte när jag flyttade honom. Men iaf, stackaren var ju helt slut efter att ha varit ledsen så länge, han sov iaf från tolv typ till sju imorse.


Imorse hade jag ställt klockan så jag verkligen skulle hinna med allt, ovan tvåbarnsmorsa vet ni :P Trodde det var alarmet som ringde imorse då telefonen började leva om men det var visst min mami, hon skulle åt samma håll om dagis och frågade om hon skulle ta och skjutsa Wille på vägen, perfekt tyckte ju jag, för det första slapp jag ju ta mig ut idag och för det andra fick jag sova en halvtimme längre ;) .... och Wille blev ju superglad när han fick höra det också.  Tack mamma ! :)


Jag drog en liten snabbstädning här hemma istället då, eller ok .. mest plockat ihop än så länge. BVC kommer ju och det är ju alltid trevligare att ta emot besök när det inte ser ut som ett bombnedslag :)


Snart borde Edwin vakna också, då blir det morgonmys i soffan. Den där amningen vid sju räknas inte som mys, för då är jag så jävla trött och bara läääängtar efter att få fortsätta sova.. nu när man är vaken längtar man tills han vaknar så man får gosa och pussa på honom lite :)


Nu ska jag grina lite till Chris Medina - What are words ..

Puss på er !

Ovido - Quiz & Flashcards