Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Matilda - 12 maj 2011 23:29

Man brukar ju säga att bebisar bara äter, skiter och sover och jag kan ju inte annat än hålla med om den saken när vi snackar om lille Edwin också ..

Äter - check !

Skiter - Check ! Helst samtidigt som han äter

Sover - Check ! Förutom just den här timmen då jag verkligen vill gå och sova, efter Bigbrother då är han vaken, oftast också ledsen - tippar på ont i magen då det kommer rejäla pruttar ur honom samtidigt och han är stel som en pinne. Hitills är han ännu inte ledsen dock, men vaken - klarvaken!:) Då ids jag inte ens försöka somna för det finns inget mer irriterande än när man just själv håller på att somna eller om man till och med somnat blir väckt igen .. jag tycker det är obehagligt :P Så jag undviker det helst .. hoppas att han somnar strax, vore ju inte helt fel.


Han sover bra nätterna, natten till idag fick jag ligga vaken med honom till halv ett ungefär, sen somnade vi och sov ända till 06 någongång, käkade, somnade om till min mamma ringde 10.15 typ. Tur att hon ringde, annars fanns risken att vi blåst på en timme till och troligen då missat våran vägningstid på BVC. Ja, sen sover han mkt hela dagen till nu på kvällen, denna tid - då är han vaken.


Nä, det är väl lika att krypa ner och hoppas på det bästa, klart att han kommer att somna, tankar är skapande ;)


Långt och kanske en aningens osammanhängade och ointressant inlägg, men hurrni det bjuder jag på !

Nattinatti :)

Av Matilda - 12 maj 2011 20:19


Lillebror hade gått upp i vikt, hela 200 g på 5 dagar - otroligt skönt att höra då man ändå varit lite orolig över om han får i sig tillräckligt. Nu kan jag vara lugn ett tag :)


Sen har jag varit och tagit bort mina staples från snittsåret, det är ju som häftstift, de häftade ihop mig helt enkelt denna gång, förra gången syddes jag med stygn som aldrig behövdes ta bort utan som "smälte" bort typ.. .. jamen idag var det dags att ta bort dom. Jag har varit lite smånervös över att det ska göra ont som bara den men det kändes knappt, det "kliade" till lite ibland. Såret hade läkt bra osv .. däremot så hade jag reagerat lite på staplesen, då jag var både röd(irriterad) och prickig runt dom på några ställen. Jag fick en ny tid nästa vecka för att se så att det blivit bättre.


Nu ska jag och min Wille gå och äta kvällsfika :)

Ovido - Quiz & Flashcards