Alla inlägg den 5 april 2011

Av Matilda - 5 april 2011 21:50


Har nu sett ett avsnitt av gynekologen, tyckte den var helt ok så jag ska  fortsätta se den :) Nu är det snart dags för Bigbrother, sen äntligen sova igen ! Haha. Vilka dagar jag har, jag bara längtar till kvällarna och nätterna igen, tragiskt :P Men snaaaaart så är det över, snaaaaaaaart !


Ska kika slutet av Kniven mot strupen :)

Bye!

Av Matilda - 5 april 2011 20:09


Är det någon som sett den serien och vad tyckte ni om den ?

Jag ska iaf se första avsnittet nu, hoppas I like it, då har man ju lite dötid att fördriva där .. 10 avsnitt iaf, typ 10 timmar dårå :)


 

Av Matilda - 5 april 2011 17:50


Barnmorskan ringde just. Jag känner mig lite lättad-av någon anledning ?

Hon hade pratat med diabetessköterskan och en gynläkare, de hade inte tyckt att jag måste börja med insulin .. ännu iaf. YES ! Vet inte varför jag är så rädd för insulinet. .

Långtidssockret hade legat så pass bra och mina värden tyckte dom inte var allt för alarmerande. Däremot skulle vi göra en utvärdering nästa vecka, jag ska fortsätta sticka mig och kolla hur sockret ligger hela den här veckan också. Jag ska ju även och träffa läkaren nästa vecka, ska ju på tillväxtultraljudet då.

Jag skulle ju dock såklart höra av mig om värderna skulle springa iväg och bli skyhöga varje dag. Jag berättade att i torsdags och i fredags hade ju sockret legat jätte lågt istället, men säkert för att jag var livrädd för att äta för att jag inte ville ha höga värden, då skrattade hon och tyckte att jag skulle göra en "torsdag fredag hela den här veckan" så slipper jag troligen insulinet helt :P Ok, då kör vi ! Det läskiga är att jag är så jävla sugen på glass och stör mig enormt på att det inte står en glassbil ute på gården just nu för då hade jag gått och köpt mig ett gäng sockerfria glassar (som faktiskt är super goda) :P


Så om du känner någon som känner någon som känner någon som äger en glassbil, välkommen att skicka den hit ;) HAHA !



Vilade förresten tidigare då Danne kom hem, i två timmar - utan resultat. Var nästan jobbigare då jag klev upp igen .. det var som att börja om, huvudvärken vägrar släppa. Fan också, glömde nämna det till BM. Äh, ska ju dit nästa vecka :)




Av Matilda - 5 april 2011 11:27


Haha, kändes rätt komiskt att hänga upp galonkläderna idag, jag har nämligen tvättat dom för de var verkligen jätte skitiga. Hade kanske räckt med att spola av dom, men nu hänger dom ovanför badkaret och droppar ;P

Stod iaf i tvättrådet att man fick tvätta dom, sen om man brukar göra det vette tusan ;)


Nu ska jag och Wille äta kassler, gott !

Hej ! :)

Av Matilda - 5 april 2011 09:26


Min gosse är frisk, det hörs och syns. Just nu spelar han keyboard och sjunger till, ohyes vad vackert ! En annan som vaknade med en sprängande huvudvärk tycker väl att det är liiiite för mkt såhär på morgonen ;)


Jaja, kul att han är tillbaka iaf och att den där magsjukan kom och gick fort som tusan. I två timmar var han dålig igår, sen var sjukan som bortblåst - man märkte inte ens på honom att han var krasslig.


Jag vaknade i natt 01.42 av att det kändes som om någon slog mig med ett stort och tungt föremål, jag klev upp och huvudet dånade - det var just att jag fick upp ögonen för att kika vad klockan var, gick och kissade och sedan lade jag mig igen, huvudet pulserade som bara fan och jag trodde aldrig att jag skulle kunna somna om men det gjorde jag tydligen och vaknade men jämna mellanrum efter det tills på morgonen då det var dags att kliva upp. Och SATAN vad ont det gjorde när jag satte mig upp i sängen, det bara pulserade i hela skallen - det har dock släppt lite, det är inte lika hemskt nu men fortfarande riktigt jobbigt. Inatt och i morse tänkte jag att det var nå allvarligt fel i mitt huvud, har aldrig känt sån smärta i huvudet tidigare.


Jaja, idag väntar jag samtal från barnmorskan igen, få se vad hon har att säga idag då ..


Vi lär ju höras.

Tjing !

Ovido - Quiz & Flashcards