Alla inlägg den 15 april 2011

Av Matilda - 15 april 2011 23:04


Jag fick min nässpray, lyckliga jag ! :)

Fast i slutändan kanske det ändå är älsklingen som kommer att vara lyckligast, om nässprayen hjälper mig att sova inatt ;) hah.


Nu är jag trött som bara den och tänker krypa till kojs här alldeles strax, tänkte först bara slänga iväg ett inlägg här och kolla om det  uppdaterats nå bloggar idag, tycker att det har varit väldigt snålt om uppdateringar under dagen.. men nu kanske folk fått för sig att blogg lite ? Iofs är det ju fredag, andra kanske har ett liv under helgen då de kanske är lediga eller så .. kanske passar på att åka bort eller göra annat än att blogga iaf en fredag kväll :P


Äh, finns inte så mkt att säga en kväll som denna.

Jo, huvudvärken försvann efter de senaste två alvedonerna .. skönt ! Alvedon har inte hjälpt på flera dagar men jag har som ändå tagit för "ifall att de funkar den här gången" - denna gång gjorde de det. HÄRLIGT, nu passar jag på att gå och lägga mig, javisst ! :)

Godnatt !

Av Matilda - 15 april 2011 20:38


Fan vad jag önskar att jag hade en nässpray just nu .. Det hade fan inte varit fel alltså, hatar att vara täppt samtidigt som näsan rinner. BLÄ!

Allra helst under nätterna. Glömde köpa idag på coop så det är väl bara att stå ut inatt också ...


Kanske skulle slå en pling till Danne, han är ute och kanske vill köpa en nässpray åt mig så jag kan sova den här natten så han själv kanske får sova ;) Ska se om jag hinner fånga honom innan han är hemma igen ...


............... Jag hann ! Och han skulle försöka hitta en spray åt mig ;) hihi.


Jaja, Wille ligger och kollar film. Han fick sig två nya idag. Men han har så svårt att välja - jag vet inte om det finns för mkt att välja bland eller .. fast han säger att han inte vill ha den, och inte den och inte den och inte den och inte den ... om alla.  typ. Så till sist måste man säga åt honom att välja för vi vet ju att han vill ha någon av alla, om inte alla .. haha ! ... idag valde han Karlsson på taket och Tom och Jerry :)


Nu tänkte jag lägga mig på soffan och kolla om det är något vettigt på dumburken innan Bigbrother :)


Haré ! :D



Av Matilda - 15 april 2011 15:35

Bob Marley & The Wailers – Three Little Birds


Huvudvärken vill som inte släppa, vilket är riktigt irriterande för vore det inte för den skulle jag nog känna mig mkt mkt piggare. Jag vill hitta på något men vet som inte vad heller .. vad ids man göra med denna skalle?







Av Matilda - 15 april 2011 13:36


Okej, vi säger att det är 3 veckor kvar tills bebis vill titta ut. Men det är väl inte länge ? Inte egentligen ? Nä ! - Jag försöker ändra mitt tankesätt så det ska bli lättare ;) Om man tänker tillbaka 3 veckor, vad hände då ? Det är ju iaf nyss det var för 3 veckor sedan :) Vi får passa på att njuta av dessa veckor framåt istället, för dessa veckor är de sista som föräldrar till bara ett barn .. sen kommer vi vara föräldrar till två barn ... Vi får tänka så, passa på att vila innan vi blir tvåbarnsföräldrar ! Jajjemen.


Hör du det bebis, du kan stanna där inne ett tag till - för vi vill ändå vila ! :D

Av Matilda - 15 april 2011 12:31


Den ska jag ta tag i nu. Nu får vintern vara över, nu ska alla supervarma plagg bort, det är alldeles för proppfullt i våran hall för att hänga/ligga en massa kläder där som ingen använder.


SÅ DET SÅ !

Av Matilda - 15 april 2011 08:47


Jag hatar att vara sjuk och allra helst nu, känns som om det inte fanns något sämre tillfälle än just nu att bli sjuk. USCH ! Det har känts som om jag hållt på att hosta upp mina lungor hela natten och huvudet har pulserat som bara fan. Danne frågade mig vid ett tillfälle under natten "sover du aldrig?" Haha, men det är för att jag märker allt ... så han får inte sova som han vill heller, inte då hans ka leva om ;)


Imorse kom iaf lilla Bamse in i vårat rum, Wille hade tydligen hittat sin bamsepyjamas med luvan och allt kommer han in och kramar oss godmorgon, det kändes helt toppen ! Han är så go våran lille :)


Nu är planen följande: har nyss slängt i mig två alvedon, tänkte servera min son (och mig då i samma veva) lite frukost, sen tänkte jag slå igång filmen Trassel åt oss. Känns som en bra kod !

Sen får vi se vad vi orkar göra av den här dagen sen .. beror helt på hur detta mående utvecklar sig. Nu känns det som att det inte kommer att hända någonting för min del .. hade kunnat sova bort denna dag (iag huvudvärken).


Jaja hoppas ni mår bättre än mig och att ni får en toppen dag och en toppen helg, för det är ju faktiskt fredag idag :)


Ovido - Quiz & Flashcards