Alla inlägg den 13 april 2011

Av Matilda - 13 april 2011 23:11


Kommer inte bebis snart så kommer det komma ut en bjässe senare, +33% ligger den uppskattade födelsevikten på. Nu idag var bebis ungefär 3700g stor, om två veckor har vi en ny tid - har inte bebis kommit då så lääär vi ju få en tid för snitt om nu inte bebis helt plötsligt fått för sig att sluta växa, typ växa i ett mycket långsammare tempo (vilket nu kanske inte är såå troligt) så att den inte blivit så mkt större om 2 veckor. Jaja, måste då iaf erkänna att jag blev chockad, förväntade mig ändå en lite stor bebbe med inte att den skulle beräknas bli STÖRRE än Wille, våran lilla Mike Tyson på 5040g (+30%) när han föddes.


Så nu får vi hoppas att bebis kommer ut här i dagarna, om vi ska få en vaginal förlossning iaf. Annars vet vi ju att den kommer ut på ett eller annat sätt.


Imorgon MVC på morgonen iaf.. få se vad som sägs där då ..

Nu Godnatt !

Av Matilda - 13 april 2011 11:55


Snart är det dags, jag känner mig lite rastlös och samtidigt förväntansfull och nervös (?) Jag vet inte varför egentligen, jag vet som inte vad jag förväntar mig att få höra eller vad jag VILL höra. Eller ja, vill höra - att allt är OK! såklart. . Ska bli otroligt spännande att gå på ultraljudet idag. Känns som om det är idag det gäller, att vi får en dom idag. Haha. Skit konstig känsla. Bebis verkar göra protestdansen eller glädjedansen iaf, det är full rulle där inne idag :) Jag tippar iaf på en stor bebis denna gång också. Jag tror att Tilda och Danne gör stora barn ;) - men förhoppningsvis inte lika stor som Wille var denna gång men .. man vet aldrig ! :)


Jag vill verkligen snosa på min bebis nu ! Helt galet vad jag längtar !

Av Matilda - 13 april 2011 08:33

.. eller ska vi säga ork ?

Vaknade i natt av en jäkla rethosta, jag somnade sedan om och när jag vaknade igen hade jag så rackarns ont i halsen och när jag nu på morgonen skulle säga något åt Danne så fann jag inte rösten, men efter några försök så gick det och nu är den tillbaka igen men halsonda och huvudvärk har jag. Jag har varken tid eller ork att bli sjuk just nu. Tycker saker och ting är nog som de är :)


Jaja, ska klä på lilleman, ge honom frukost och sedan köra iväg till dagis. Sen hem och vila tills det bär av mot sjukhuset.


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards