Alla inlägg den 18 april 2011

Av Matilda - 18 april 2011 23:22


Det blev inget bad tidigare, fastnade på fejjan och sedan fick vi finbesök av Carro och Patrik. Tog alldeles just en snabbdusch istället som dög lika bra. Nu är det dags att krypa ner i den underbara renbäddade sängen som jag längtat efter :) var nyss in och pussade lite på min lillgosse också, han är ju så otroligt söt när han sover - mammas lillhjärta.


Godnatt på er och dröm sött :)

Av Matilda - 18 april 2011 19:49


Bland det bästa som finns är att krypa ner under täcket då man alldeles nyss renbäddat, åh helt ljuvligt. Vi renbäddade nyss, eller ja Danne gjorde väl de mesta jobbet men jag var iaf lite delaktig och ett bra sällskap om inte annat ? :) Och gudars vad jag längtar tills det är dags att krypa ner. Hade vi haft tv på rummet så hade jag gjort det med detsamma. Först tagit ett bad, sen lagt mig och kollat en unge i minuten och efter det Bigbrother. Men nu går det ju inte så det där med att krypa ner får minsann vänta ett tag till. Däremot ska jag göra ett nytt försök att bada idag. Väntar bara på att gossarna ska gjort klart nattningen, så Wille ligger innan jag börjar fixa i ordning badet, för då vill han också :)


Nu kan jag börja smyga mot badrummet, hej på er :)

Av Matilda - 18 april 2011 16:38


Jag har gått och trallat på BB-låten sedan jag hörde den igår, eller egentligen till och från sen jag hörde refrängen första gången.

Sen är den ju egentligen inte bra, men den etsar sig som fast i hjärnan på nå vänster iaf.


Jag och Wille sov förresten 2 timmar och Wille vaknade iaf som en ny liten människa, hans ögon var öppna igen, innan vi gick och lade oss satt han bara och beklagade sig över hur ont i huvudet han hade och kisade med ögonen så det bara var som två små streck i ansiktet. Skönt att han verkar piggare nu. Aldrig kul att se sina barn sjuka. Man vill vid såna tillfällen bara kunna trolla med knäna, nu räckte det tydligen med att ge honom förslaget att vila, det hakade han på på engång och slocknade med detsamma :)


Wille har önskat våfflor till middag, det ska pappsen fixa ! :)

Av Matilda - 18 april 2011 11:34

"Mamma, jag har ju blivit förkyld ! " - kom Wille och berättade för mig nyss. Han är nog själv lite less på den där jäkla hostan. 


Jag putsade andra fönstret idag, haha. Eller ja, jag försökte men jag KAN VERKLIGEN INTE PUTSA FÖNSTER. Hur många ggr jag äng kprde om det så blev det kvar en rand eller två någonstans så till slut drog jag ner persinnerna igen och gick och satte mig här, de är nog mkt renare än innan men frågan är om det kanske hade varit bättre att ha kvar lagret med smuts, jämnt fördelat över hela fönstret än så som det är nu, ränderna syns ju nu på ett annat sätt än vad smutset syntes innan :P JAJJA ! Jag bjuder på den, är det någon som klagar (mer än jag själv) så får den personen meeeeer än gärna ta fram putsgrejjor och putsa till dom åt oss ;) hihi.


nu ringer det ...

Av Matilda - 18 april 2011 09:32

Idag blir det inte att göra så mkt, iaf inte utanför dörren. Wille har gått och blivit riktigt förkyld han också, den där lilla näsan är som en snorkran och hostan jävlas med honom :/ Min förkylning sitter ju också ännu i .. lite bättre känner jag men inte frisk än. Så idag ska vi inte utsätta oss för den här hemska blåsten som vi nu varit ute i i två dagar trots att vi varit lite snörvliga, nu vilar vi istället :)


Ikväll är det En unge i minuten ! haha, jag längtar redan :P


Willegossen sitter och myser i soffan och kollar "Dumma mej", tror att jag gör honom sällskap på en strax, ska läsa lite bloggs först .. om nu någon uppdaterat.


Hej så länge :)

Ovido - Quiz & Flashcards