Alla inlägg under februari 2011

Av Matilda - 18 februari 2011 09:38


Jag - Wille, vill du ha yoghurt, fil eller risifrutti nu till frukost?

Wille - Gröt mamma, gröt !

Jag - Jaha ? Okejdå !


Sagt och gjort, slängde ihop havregrynsgröt åt oss båda, mkt gott !


Idag ska vi på kalas hos lillebroren/lillmobbo :)

Tills dess blire väl som vanligt (hela denna vecka) att hålla sig inomhus, det är ju kallt idag också. USCH för KYLA.


Har inte så mkt mer på hjärtat ännu .. kanske det kommer senare :)

Av Matilda - 17 februari 2011 19:58

Vikt: + 2 kg (sammanlagt 7 kg !)

Hb: 114

Blodtryck: 120/75

Bebbs hjärtslag: 144/min

Blodsocker: 5.6

SF-mått: 33 (förra gången 27.5)


Ja, så här såg allt ut.

Wille var med och han var jätte duktig, han tog hand om sin mamma där, höll mig i handen då BM stack mig och han sjöng fina sånger under tiden vi var där.


SF-måttet hade tydligen tagit ett ordentligt hopp uppåt i kurvan så det bokades in en kontroll för det, Ultraljud för att se vad det beror på, eller rättare sagt för att utesluta vissa orsaker .. Barnmorskan sa att jag inte skulle oroa mig, att det säkert är helt ofarligt men att hon ville ju att det skulle undersökas.


Jag hade stort SF-mått i någon vecka med Wille också, det var pga för mkt fostervatten, fick återkomma någon vecka senare då allt hade blivit bra av sig själv, det var då lagomt mkt vatten osv, inga konstigheter alls.


Månne vad det beror på denna gång ?

Jag gör ju alltid misstaget att googla allt, man blir aldrig lugn utav det snarare tvärtom, då hittar man saker man inte tänkt/vetat om sen tidigare .... ibland mår man faktiskt bättre av att inte veta.


Nåväl, det hjälps ju inte att gå runt och oroa sig, det är säkert inget farligt men ändå så tänker man ju ändå där någonstans att men tänk om ? ..

Det ska vi nu gå och vänta på att få veta i två hela veckor !

Men som sagt, det är bara att vänta på dagen och se vad som sägs då.


Nu ska jag lägga lillen, sen mysa ner mig i soffan :)

Av Matilda - 17 februari 2011 09:36

Nationalteatern – Ut i kylan

Ok, vi ska INTE dricka öl men köra bil ska vi dock ... ute i kylan ;)

Kom att tänka på den här låten när jag skulle komma på en bloggrubrik.


Jamen justja, vi ska klämma i oss lite frukost sen klä på oss i massor, sedan gå ut till bilen för att ens se omden startar, den har stått i några dagar nu. Tempen visade -32 här nyss. Blä, för denna kyla. Sen ska vi brumma upp till MVC, Wille ska få haka på han, tror att han kommer att tycka det är lite småkul .. eller skittrist :P


Kram på er.



Av Matilda - 16 februari 2011 18:00


Så har man fått mat i magen även idag. Det blev våfflor och Wille var nöjd över att höra att farmor hans även skulle komma och äta med oss :)

Nu är frågan, vad gör vi nu. Wille ligger på golvet och pratar med sin krokodil, jag sitter här .. finns nog inte något vettigare att göra idag heller .. jo man kan alltid hitta på något, som typ städa eller så .. men nej, då sitter jag hellre här idag ;)


Imorgon är det iaf dags för ett MVC-besök.


Nu ska vi göra något soft och tråkigt :P

Av Matilda - 16 februari 2011 15:53

.. eller nej, det gjorde jag inte .. pappsen tyckte inte att Willes klädförslag var nå bra, utan böt bort den blå skjortan mot en svart. Då vet ni ;)


Hejdå !

Av Matilda - 16 februari 2011 15:39


Det gick toklätt att få Wille med mig och vila. Vi tog med bärbara datorn och där ligger han ännu och glor på bollibompas "play-bio", han klickar runt och ser på en massa olika barnprogram :) Sötnos !

Jag klev iaf upp och tog mig en dusch, det känns lite bättre nu. Både huvudet och magen. Men är ännu lite trött.. men var tvungen att kliva upp ur sängen annars är nog risken ganska stor att jag skulle fastna där tills ikväll och sedan resten av natta ;D


Danneboy ska iväg och käka middag idag, undra vad jag och lilleman ska hitt på att äta då ? Tyvärr har vi inte så mkt "kul" att välja ibland då vi inte varit ut och handlat .. utan vi får ta av det tråkiga vi har . . men ibland kan det vara riktigt gott med t.ex korv och mackisar :)

Kanske våfflor - nej just ja, vi har ingen god sylt .. blåbärssylten vi har hemma smakar .. jord ? konstigt iaf.

Jamen, det där löser sig .. nå mat ska vi väl få i oss.


Nu har Wille tagit sig upp, han står och väljer kläder åt pappsen, den där ska du ha .. den är fin och blå. Så det verkar bli en blå skjorta och jeans ... och ett brunt bälte :) Så det så !

Gos

Av Matilda - 16 februari 2011 13:19


.. försökte få ihop ett vettigt inlägg här men jag skippar det för det gick inge bra :) Ska iag försöka få min lilleman att vila med mig en stund, ingen av oss verkar vara på topp idag.


Wish me luck ! :P


Av Matilda - 15 februari 2011 12:40

     


Några bilder på Wille från igår då han "degade" som han själv kallar det ;)

Ovido - Quiz & Flashcards