Alla inlägg under februari 2011

Av Matilda - 12 februari 2011 09:54


Kvällen slutade så bra som den bara kunde med tanke på hur dagen kändes igår. Wille kom och gjorde mig sällskap så vi låg och surrade en stund och löste korsord, min mamma ringde så man fick sig några ord med henne också, likaså Wille, han hann surra lite skit med henne och säga godnatt. Vi hade de riktigt mysigt bara jag och Wille, fast visst saknade vi ju pappsen litegrand också. Nåjo - vi somnade och jag hann väl sova i en timme eller två innan jag började vakna, jag kände mig alldeles varm i kroppen och hade ett tryck över hela mig, klev upp och drack för att kolla om det släppte men nej det gjorde de inte. Men jag lade mig igen och somnade om men har vaknat och somnat om hela natten, har vridit och vänt, har haft en orolig känsla i kroppen. Jag tänkte till och med för mig själv " .. inte hjälpte de då att gå och lägga sig, "dagen" kunde visst bli värre" - det kändes lite som ångest. Skit störigt ! .. Nå men nu när jag vaknade på morgonen av att Wille ligger och bäddar ner mig, sätter på täcket ordentligt osv så kände jag mig som vanligt faktiskt, en aningens trött men inget mer än så, så förhoppningsvis lyckades jag ändå sova bort min "dåliga dag" och att idag blir en bättre dag. Jag ska snart ta tag i städningen som jag aldrig tog tag i igår. Ska slå igång bra och hög musik så man blir lite mer peppad, musik kan göra susen för motivationen ... och passar det inte super en morgon som denna då pappsen ligger bakis ? ;) MOHAHA! Musik och dammsugaren .. det är inge synd om honom !

Av Matilda - 11 februari 2011 21:12

Vet ni ?

Jag hoppar över filmen och studsar ner i sängen på en gång, som jag skrev i ett sms till Danne. "Den här dagen har ändå inte varit nå bra och den lär ju knappast hinna bli bättre heller ... Så jag skiter i den helt enkelt!"


Mycket riktigt, ska lösa lite korsord i sängen kanske , men bara kanske. kan ju skippa det också, sova på studs !

Av Matilda - 11 februari 2011 20:41


Sitter här och lyssnar på Roxette, de har en hel del bra låtar. It must have been loooove .. lalalala, typ :)


Wille sover sen en timme tillbaka kanske, eller ja .. då lade jag honom.

Han har ändå varit riktigt go idag, men på något vis kändes det så skönt då jag gick ut från hans rum efter jag lagt honom, tystnad ! 

Så nu tänkte jag slå igång någon film själv här, äta en godis eller två, men framför allt lägga mig ner i soffan, rackarns skönt - min rygg is killing me ! Jag har så himla ont i svanken idag, jobbigt. Sen när filmen är slut så ska jag bara förflytta mig till sängen och sova.


Jag kom och tänka på en sak idag. Om jag skulle ringa en ambulans, jag håller typ på att dö men hinner precis ringa en ambulans innan jag svimmar där jag sitter/ligger. Men så kommer dom fram till lägenheten men inser att lägenheten är låst, vad gör dom då ? Måste dom ringa polisen för att dom ska komma och öppna eller vad ? Jag kan ju hinna dö på den tid det tar för polisen att komma också i så fall .. ok, om dom hade vetat att dörren kommer att vara låst och tar med polis på engång, men det gör dom ju inte .. det är ju inte som så att de i ett akutsamtal hinner fråga om dörren är låst eller inte heller... ja .. en tanke som slog mig iaf !

Och sen den tanken slagit mig så vet jag inte om jag vill ha min dörr låst jämt, jag har alltid känt att man kan ha dörren låst hela dagarna, för det skadar ju iaf inte .. typ - vi tar det säkra före det osäkra - men det beror ju på vad/vem det är man låser för ? Är det alltid de säkraste att vara inlåst ? Troligen inte ..


Godnatt :)

Av Matilda - 11 februari 2011 17:36


Här sitter jag mätt men inte belåten, känner mig lite .. äcklad, illamående ?  Har ju som inte alls känt mig på topp alls idag och känner mig inte bättre alls ännu .. inte så att jag känner mig sjuk, utan mest ... trött? Slut? Less?


Eftersom pappa i huset är på fest ikväll så planerade ju såklart jag och Wille en egen fest. Vi ska ha fredagsmys idag, eller pyjamasparty som vi så fint kallar det då vi ska byta om till pyjamas senare och kolla en film innan det är dags för lilleman att gå och sova :)


Ha en mysig/rolig/trevlig kväll ni också ! :D


Av Matilda - 11 februari 2011 13:23


Vi åt, jag tog disken, sen jag tog en dusch och sen tog jag ett tuggummi istället. Var mkt lättare och framför allt mkt härligare. Lägenheten lämnar jag tills lite mer ork knackar på dörren, faktiskt !

Duschen gjorde ändå susen, känner mig lite mer som en männsika nu.


Lite påklädning kvar för både mig och gossen .. sen är vi redo.

Av Matilda - 11 februari 2011 11:28


Hade verkligen behövt städas här hemma, jag börjar som att småplocka men hamnar ändå hit till sist, jag vet inte vars jag ska börja och skiter då helt i det i stället :P  Det är så skönt dom få gånger man får för sig att städa och man gör det verkligen, man stannar inte upp förrän man är klar och det känns som om det går så lätt och fort .. som sagt de gångerna är få men de existerar ju iaf. Idag är verkligen ingen sådan dag !


..... haha nu har det gått ytterligare en halvtimme typ sen jag började skriva detta. Min mobil ringde nämligen och där fastnade jag ;)


NU däremot ska jag gå och tillaga någon lunch, sen ska vi ut och handla med pappa Danne. Sen i eftermiddag får vi väl ta städningen dårå :)


Av Matilda - 10 februari 2011 16:44


Jag och Wille kom nyss hem från en promenad till stan. Vi tog en fika med Jenny och Gurre, även Carro och Patte kom och gjorde oss sällskap sedan.

Det var mkt trevligt att sitta och surra en stund.

På väg till stan så säger Wille "Mamma, imorgon ska jag sätta min fot på månen" - min sockersöta lilla gounge. Han kan ha så fina och tokiga funderingar. Nu ska vi börja fundera på nå käk, tror det blir så tråkigt som fiskpinnar idag. Det är ju mat iaf ..


Hoppas ni mår toppen alliallihop !

Av Matilda - 10 februari 2011 12:26


Påminn mig om jag någongång skulle glömma bort det, livet på BB är inget för mig. Har tänkt på det, varför utsätter man sig för det ens en gång om man inte behöver ? Jag behöver inte sitta och titta på andra mammor som föder barn, jag får bara ont i mitt egna underliv helt i onödan ;) Haha !

Nämen seriöst, jag har alltid tyckt om att titta på såna där program, som handlar om födslar, men egentligen varför ? Helt galet. Jovisst, att se "smidiga och snabba" förlossningar är ju en sak, visst - de ser hemska ut ändå :P Men många ggr är det ju inte smidiga osmärtsamma man får se utan riktigt hemska och plågsamma (om inte så ser dom iaf ut att vara det ;) ... Jag har en son, men han är ju född med planerat snitt, denna är ju tanken att föda fram vaginalt om ungen bara håller sig lite slim - vill inte klämma fram en Wille (storlek 5 kg) - hursomhelst så börjar jag bli lite nervös, fast min "dröm" är att få genomgå en vanlig förlossning, som startar naturligt och allt det där, den biten man "fantiserade" om då jag väntade Wille men som inte alls blev så som jag planerat, plötsligt skulle jag bara komma till sjukhuset, rullas in i en operationssal och bara ligga där tills någon annan tagit ut bebisen genom magen. Jajja, men jag börjar iaf bli nervös, vad är det man egentligen ser fram emot ? Kommer man att klara av det ? :D det är ju inte som att klämma ut något i storlek bajskorv :P Utan ett BAOUTA huvud ska ut, sen en hel kropp ! Ja, jag ljuger ju om jag inte är förväntansfull, det ska ju bli en utmaning ;) Nå ett steg i taget, får väl se vars man hamnar, kanske i en operationssal även denna gång .. förhoppningsvis inte. Trots dessa plågsamma, smärtsamma historer man hört och sett så är det ändå något jag vill genomlida (hur sjukt låter inte det?). Ja, andra klarar ju av det - klart jag också måste göra det. Och många av dom som gjort det, gör ju om det - så vafan ...

Ovido - Quiz & Flashcards