Alla inlägg under februari 2011

Av Matilda - 6 februari 2011 10:16


Jag har sovit som en stock i natt, men var gode trött då jag vaknade av att lilleman började hammra i sitt rum. Det var bara att stiga upp.


Vi var på middag/bastukväll igår kväll, vilket var både gott och trevligt, inte för att jag bastade men jag gissar att de hade ganska kul där ;) .. och de bastade ju klart gaaanska fort, så sen blev det lite surrande innan jag tog min familj och åkte hem. 


När jag och Danne hade krypit ner i sängen igår så låg vi och pratade om hur fort tiden med Wille har gått och om tiden som kommer, att bli tvåbarnsföräldrar, hur det kommer att bli, vilken omställning det kommer att bli, hur det kommer att kännas, hur Wille kommer att reagera, åååh - mkt spännande ! :)


Wille har funnits i över 3 år, men det känns ju som om han funnit förevigt :) tiden går ruggigt fort ! Men dessa graviditetsmånader har gått otrooooligt långsamt, det känns som om jag aldrig kommer fram .. lika är väl det så vi hinner vila upp oss ordentligt ;)


 

Wille 7 månader


Nä nu ska jag gå och mysa med min lillprins som ligger och kollar film :)

Av Matilda - 4 februari 2011 12:13


Jag känner för att gråta. Har en jävla PMS-känsla inombords. Känner mig grinig, sur och ledsen på samma gång. Är väl mest arg på/pga huvudvärken som kom från ingenstans och sabbade så många planer, planen var att antingen städa och gå igenom Willes rum eller fara ut och göra något roligare, men jag orkar inte, huvudet håller på att sprängas känns det som. Jag lade mig i sängen här tidigare, bredvid mig så står ju såklart min älskade lilla gulleplutt till son och ställer tusen frågor som kräver minst en miljon svar tillbaka .. Så ja, jag insåg att det kommer vara jobbigare/mer frustrerande att ligga kvar än att sätta sig upp - så det gjorde jag, jag klev upp igen. Har kollat tv, tittat när Wille ritat och ätit lunch. Snälla, rara och gulliga huvudvärk - försvinn från mitt huvud så vi kan göra någonting, vad som helst än att bara sitta här hemma .. är ju rackarns trött men samtidigt så himla rastlös, vill ju helst göra någonting kul så man fördriver lite tid och för Willes skull.

Av Matilda - 4 februari 2011 08:32


Det var en seg rackare den här förkylningen, alltså jag känner mig ju inte sjuk som i riktigt sjuk nåmer, men däremot behövs fortfarande nässpray, snytningar och nyser som en galning .. jag längtar till ALLA är friska och glada, det är så tråkigt när folk är sjuk .. man vill inte smitta och vill inte heller bli smittad, men snaaaart borde ju alla börja vara friska.


Jo, var ju på möte på arbetsförmedlingen igår, jag kommer att förbli en fattiglapp de här månaderna fram till förlossning, 3 månader utan penki.

Eller dom kunde ju erbjuda mig ett sånt där program sen när jag varit inskriven 3 månader - då börjar man få pengar men då ligger jag ju mkt möjligt på förlossningen, om inte annat så vilken dag som helst - då äre ju så dags ! :)


Nä nu kurrar min mage, är goooode hungrig - vad vi ska äta har jag ingen aning om, tror bara vi har tråkig frukost hemma, hade ju varit smarrigt med lite rostade  mackor med gott pålägg och lite oboy till de :) MUMS ! Men jag tror det blir typ något i stil med .. fil ? ... kräm? ...  hja typ. Tråkigt men alltid något :)


Godmorgon på er, hoppas ni får en toppen dag och toppen helg ! :)


Av Matilda - 3 februari 2011 11:53


Hejhå hejhå, snart jag till arbetsförmedlingen ska gå ..

ok, jag tar bilen men annars rätt.


Ska diska bort lite disk innan jag drar, skönt att få det bortgjort !

Sen har vi - jag och Wille helg ! :)

Idag funderar jag på om man ska sätta sig i Willes rum och RENSA bland hans leksaker, han har ju galet mkt toys - säkert en massa som han aldrig någonsin leker med också , får man rensa ? Jag får så dåligt samvete, där kommer jag och bestämmer vad han ska ha kvar och inte, det är ju hans saker ! Men det hade varit så skönt ..

Äh, vi ser ju :)


Av Matilda - 2 februari 2011 20:22



Tar nog en tidig kväll ikväll också, helt slut - gäääääsp!

Imorgon är det möte med arbetsförmedlingen ja, just det.

Sista dagen innan vi tar helg är det ju också :)


Har haft en massa "mensvärk" idag, inte så att jag inte kunnat stå ut och jag har klarat mig utan typ alvedon och så men ändå har den där känslan legat där hela dagen, bra eller dåligt ? Säkert inget ovanligt men ändå irri, än så länge vill man inte känna något alls, det kan ju vänta tills det får vara dags, då kan det få börja kännas osv, nu ska det bara vara mysigt ;)


Blev förjävla hungrig också !

Äta sen sova...


JO JAG HAR TYP BRÄNNSKADOR PÅ BENEN, använde mig utav Veet idag för att ta bort håren på benen, det började svida ganska på en gång och jag tog bort det ganska så fort och ser nu ut som om jag bränt mig på flera olika ställen på benen, på ett ställe ser det värre ut än på de andra, det har sluta brännas nu iaf. . och svullnaden börjar gå ner :) Håren är ju borta ! Det är huvudsaken ;)

Av Matilda - 2 februari 2011 10:03


Imorse vaknade jag pigg som fasiken, trodde att att klockan bara var kring fem kanske .. som alltid annars när jag kliver upp och är jätte pigg men slutar med att jag såklart lägger mig igen, vrider och vänder till klockan åtta. Men idag vaknade jag i precis rätt tid, klockan var åtta - skit lycklig kände jag mig när jag kikade på klockan :) Strax efter mig vaknade Wille, vi satte och och käkade lite frukost, klädde sedan på oss och for till dagis :)


När jag kom hem satte jag mig här på en gång och satte igång med att fylla i lite uppgifter på min sida på arbetsförmedlingen, ska ju dit imorgon och träffa min handledare .. men så roligt !


Annars sitter jag och diggar P!nk ! ;D

Snart börjar Våra bästa år, jag lär ju se den :)


Äh, sen får vi se vad som händer !

Ciao på er ! :)


Fasen vad gott det hade varit med piggelin alltså, suget kom då jag skrev in rubriken ;)

Av Matilda - 1 februari 2011 09:40


Wille är på dagis, Check !


Kändes riktigt trist att åka hem efter jag lämnat honom, så då tänkte jag ringa mig käre vän och kusin, Jenny. Hon nämnde ju något om en fika idag, jag tänkte nu ringa och föreslå tillbaka att vi kunde ta den lite tidigare men insåg att mobilen låg hemma så jag var ju som ändå tvungen att åka hem ..


Förresten så är jag livrädd för vinterkräksjukan som går, jag hör och läser om folk som har den överallt, usch usch usch ! Magsjukan är ju nog jobbig men denna vinterkräksjuka håller ju i sig i flera dagar och hoooojjjaaa !

Hoppas den inte knackar på här, någonsin !


Jajja, ska vänta på Jenny nu .. jag ger väl henne ngåra minuters sömn till ;)


Hejdå !


Ovido - Quiz & Flashcards