Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda - 16 mars 2011 14:57

Det var skönt att få slumra en stund. Wille låg och kollade "Dumma mej" och jag låg och vilade ögonen.


Prickarna/utslagen har varken blivit fler eller värre, borde de inte blivit det nu om det är vattkoppor ? Jag förstår bara inte vad det skulle kunna vara för prickar om det inte är vattkoppor.


Folk säger ju att man märker om det är vattkoppor för de blir fler på en gång och blir vätskefyllda och bla bla ... att det går fort. 6 timmar har gått sen jag såg prickarna och ingenting har hänt med dom, som sagt varken blivit fler eller ändrat utseende. . Baaara att vänta och se !


Ska käka ett päron, mums !

Av Matilda - 16 mars 2011 12:15


Jag tar med mig min sagoläsare och går och vilar en stund, känns som om jag håller på att gå av.

Av Matilda - 16 mars 2011 09:44


När det gick vattkoppor på dagis så hoppades jag på att Wille också skulle få det, bara för att få det bortgjort liksom. Men nu när jag trodde att den sista som hade vattisar verkligen var den sista och att risken att W skulle få de var mkt liten så slutade jag ju "hoppas". Men imorse när jag skulle klä på honom innan dagis så hittade jag först en, sen två, sen sju likadana prickar.. sen fler, röda, små upphöjda - de känns när man stryker på dom, ja .. jag räknade till 15 stycken. Det borde ju vara koppor ? Fast jag är inte säker men ringde till dagis och berättade, då kom vi fram till att jag skulle ha honom hemma idag för att se vad som händer med prickarna, är det vattkoppor så märker man ju det tids nog .. och tvärtom, försvinner dom så var det ju antagligen nå annat.


Så nu är det ju bara att vänta och se ... på ett sätt hoppas jag att det är det, för att få det undanstökat typ. Men ändå inte, hojja - Wille var så glad igår då han fick vara på dagis igen :)  .. och jag har ju hört hur jobbigt det kan vara med som rackarna också .. helst för barnet själv och dörmed lider ju föräldrarna också. Men sen har man ju hört om "smärtfria" sjukdomsförlopp också. Det är ju bara att vänta och se som sagt.

Av Matilda - 15 mars 2011 23:13

    

Vi var idag och hälsade på Willes kusiner. Och vi fick oss ett gott skratt då Alvina kommer gåendes hand i hand med en liten prinsessa - Wille.


Sen fortsatte dom, bytte lite kläder och kom ut och showade lite till :)

Sötnosar !

Av Matilda - 15 mars 2011 13:24


Den är ju så fin den här :)

Av Matilda - 15 mars 2011 13:05


Det är ju superskönt att det är soligt och ljust ute, det gör en som piggare. Roligare att gå utanför dörren. Helt plötsligt har man börjat se folk utomhus igen. Folk går som i ide under vintern men tinar fram vid den här årstiden. Jag är dock inte en av dom i år, inte ännu iaf .. jag får mer ångest såna här dagar då jag verkligen VILL göra en massa, man blir som så rastlös i hjärnan, den går på högvarv - åh vad ska man hitta på, jag vill göra nå kul och härligt idag ..... men sen kommer det där med orken, som sagt - trötthet är mitt förnamn just nu och då blir jag som lite deppig just bara för det ..

Äh, det är ju inte så länge kvar egentligen ... så:

JAG SKITER I ALLT MEN DET SKITER JAG I !


Men det ÄR ju underbart när solen lyser, det gör en glad :)



Snart ska jag åka och hämta min lille Wille från dagis. Alltid något !

Av Matilda - 15 mars 2011 10:01


Det var på tiden för Wille att få fara på dagis, nöjd kille som inte ens hade tid att säga hejdå åt sin mamma - eller jo det gjorde han faktiskt men det var då så hastigt så det knappt märktes, han vände sig inte ens om och kollade på mig. Jag frågade om en kram, men det fick jag inte ens ett svar på :P


Det kändes förresten jobbigt att kliva ur sängen imorse, den var som så där ovanligt varm och skön  :)






Av Matilda - 14 mars 2011 20:33


Åh hallelujah !

Rackarns, vad jag blev tvärtrött - jag har varit rätt pigg hela dagen.

Jag är nöjd över att jag och Wille tog oss ut, att vi satt ute i solen i hela tre timmar - jag är inte van att få så mkt friskluft så min hjärna och kropp är alldeles slut nu, haha !


Tror jag ska ta ett snabb-bad, typ fylla upp karet och sen när det är fullt tömma det igen, hinner inte så mkt mer då jag ska vara dum i huvudet och kolla "en unge i minuten" klockan nio. Som sagt, varför vill man ens se såna program ? Se hur plågsamt det verkar vara att trycka ut en unge - jag plågas bara av att titta på de, men lika rörd och gråtfärdig blir jag och fylls av lycka, precis som föräldrarna på tvn :D


Oj, ska jag inte missa det så måste jag hoppa i plurret nu !

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards